طرح هادی ۷۲۱ روستا در استان اصفهان اجرا شده است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان این که تا کنون برای ۷۲۱ روستا در سطح استان در یک فاز عملیات اجرای طرح هادی اجرا شده است، گفت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه طرح هادی در سال ۹۹، به اصفهان تخصیص یافته است.

علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان ۹۳۵ روستا است که از این تعداد ۹۱۹ روستا دارای طرح هادی مصوب، ۵۲۰ روستا دارای طرح هادی بازنگری بوده و طرح هادی ۷۹ روستا نیز به دلیل گذشت ۲۰ سال از زمان تدوین، طرح هادی اولیه بازنگری مجدد تهیه شده است.

وی افزود: برای ۱۲ روستا در سطح استان اصفهان طرح بافت با ارزش روستایی تهیه شده است، از این تعداد طرح بافت با ارزش شامل عملیات کف فرش معابر، پیاده رو سازی و جداره سازی در سه روستا اجرایی شده است، سعی شده که مرکز محله در این روستاها احیا شود تا مردم و حتی گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در سطح استان اصفهان ۸ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در سطح ملی طرح مصوب داشته است. طرح هادی هدف گردشگری برای ۵ روستا تهیه شده و در دو روستا اجرا شده است.

کریمی افزود: اجرای طرح هادی از دیگر وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان در یک فاز اجرا شده است. این کار شامل جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی و احداث پل و ابنیه فنی در برخی روستاها است.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح هادی، حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بازسازی برای روستاهای آسیب دیده از سیل سال‌های ۹۸ و ۹۹ در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که در ۴۱ روستا و در قالب عملیات دیوار ساحلی، احداث پل، خاکریز، سیل بند و اجرای جوی و جدول برای دفع آب‌های سطحی هزینه شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تا کنون برای ۷۲۱ روستا در سطح استان یک فاز عملیات طرح هادی اجرا شده است، برای تهیه طرح هادی در سال قبل، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ نیز باید از همین اعتبارات استفاده شود.

کریمی افزود: در تهیه طرح هادی، بازنگری وضعیت ۷۹ روستا در دستور کار قرار گرفته است، برای اجرای طرح هادی در سال ۹۹ نیز ۴۰۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که باید در ۲۳۰ روستا هزینه شود، از این مبلغ تا کنون ۲۷۷ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارت سال ۹۹ اجرای طرح هادی، ۳ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار قیر برای اجرای عملیات آسفالت به استان اصفهان تخصیص داده شد که تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ در ۹۵ روستا با مشارکت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها هزینه می‌شود.

کد خبر 486465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.