نرخ جدید کرایه تاکسی در یاسوج هنوز ابلاغ نشده است

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری یاسوج با بیان اینکه نرخ جدید کرایه تاکسی شهر یاسوج هنوز ابلاغ نشده، گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی تخلف است.

به گزارش ایمنا، و به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج ضرغام خلقی‌پور در خصوص افزایش کرایه تاکسی برخی مسیرهای شهر یاسوج گفت: طبق معمول هر سال کرایه تاکسی باید افزایش داده شود که در سراسر کشور این کار انجام شده، افزایش کرایه را تعرفه و به شورای شهر اعلام کردیم، اما هنوز مصوب نشده است.

وی هرگونه افزایش کرایه تاکسی را خودسرانه دانست و عنوان کرد: افزایش کرایه‌ها که در برخی مسیرها گزارش شده تخلف است، حتی چندین نوبت با متخلفان برخورد شده است.

رئیس تاکسیرانی شهر یاسوج با اشاره به اضافه شدن اتوبوس به سیستم حمل و نقل شهر یاسوج افزود: اتوبوس به مسیرها اضافه کردیم و هفته‌های اول رایگان فعالیت کردند، اما متأسفانه مردم چون به تاکسی عادت کردند استقبالی نمی‌کنند به همین دلیل هم رانندگان تاکسی خودسرانه کرایه‌ها را افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه برخی اقشار ضعیف در حاشیه شهر یاسوج ساکن هستند و رعایت حال این افراد را خواهیم کرد، گفت: کرایه تاکسی در یاسوج چندان افزایش نیافته است، اما همین کرایه نیز برای اقشار ضعیف سنگین است از طرفی برخی مسیرها تاکسی زرد وجود ندارد و برای رفع مشکل بیکاری و امرار و معاش افراد تاکسی موقت گذاشته‌ایم تا عده‌ای مشغول به کار شوند، نمی‌شود برای این رانندگان تأمین معاش کنیم، اما کرایه اضافه از مردم بگیرند.

خلقی‌پور با اشاره به کرایه پایین اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها گفت: یکی از دلایل استقبال نکردن مردم از اتوبوس همراهی نبودن و همکاری اصحاب رسانه است، رسانه‌ها همواره گزارشاتی در خصوص نبود خطوط اتوبوسرانی شهر یاسوج داشته و انتقاد می‌کردند، اما اکنون که اتوبوس وارد سیستم شده همکاری نمی‌کنند، حتی صدا و سیمای مرکز استان مراسم افتتاح را پخش نکرد که مردم در جریان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها به کمک سازمان تاکسیرانی بیایند و مسیرها و ایستگاه‌هایی که دارای اتوبوس هستند را به اطلاع مردم برسانند حیف است خطوط اتوبوسرانی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد که حدود یک دهه تعطیل بود باز هم تعطیل باشد.

رئیس تاکسیرانی شهرداری یاسوج اضافه کرد: استقبال مردم از خطوط اتوبوسرانی به نفع خود آنها و مایه دلگرمی در سازمان اتوبوسرانی است، اگر استقبال خوب باشد خطوط بیشتری را وارد سیستم می‌کنیم، اما متأسفانه شاهدیم از همین تعداد ۱۰_۱۲ عدد اتوبوسی که وارد خط شده استقبالی نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اتوبوس در روز باید ۸۰۰ نفر را جابه‌جا کند، اما تعداد مسافران به ۱۵_۱۶ نفر هم نمی‌رسد، رسانه به کمک بیایند و با اطلاع‌رسانی ایستگاه‌های اتوبوس زمینه استقبال مردم را فراهم کنند.

وی با تاکید مجدد بر استفاده مردم از خطوط اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: افزایش کرایه تاکسی خودسرانه است و برخی رانندگان از ما جلوتر حرکت می‌کنند شورای شهر هنوز تعرفه افزایش کرایه تاکسی را اعلام نکرده است، ضمن اینکه به مردم توصیه می‌کنیم از اتوبوس استفاده کنند تا قیمت تاکسی‌ها هم اصلاح شود.

کد خبر 486461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • X IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    خلف اباد از همه جا بدتره و از همون روز اول عید خودسرانه کرایه ها را افزایش داده اند.
  • ایران FR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    واقعا دیگه حوصله سر و کله زدن با این راننده ها رو نداریم با این همه مشکلات