شهروندان قمی امسال سوار مترو می‌شوند

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به شتاب گیری روند اجرای پروژه خط یک مترو قم، گفت: شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰ سوار مترو می‌شوند.

به گزارش ایمنا، منصور درویشی با بیان این‌که از سال ۹۰ اجرای متروی قم آغاز شده و در حال حاضر نیز با قدرت در حال فعالیت است، اظهار کرد: خوشبختانه در این طرح مشکل مالی نداریم و مشکلات موجود قراردادی است که در حال برطرف شدن است.

وی افزود: با توجه به وعده داده شده، خردادماه ۱۴۰۰ تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم انجام می‌شود و شهروندان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) پس از انجام تست‌های آزمایشی حرکت قطار که به‌طور معمول بین سه تا ۶ ماه است، می‌توانند سوار مترو شوند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تشریح مشخصات خط یک قطار شهری قم، تصریح کرد: این طرح بزرگ عمرانی شهری با دارا بودن ۱۴ ایستگاه دارای ۱۴.۸ کیلومتر طول است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است مرحله نخست این خط حد فاصل ۲ ایستگاه ۹ و ۱۴ به طول ۶ کیلومتر تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: طول متوسط هر ایستگاه ۱۱۰ متر بوده و فاصله بین ایستگاه‌ها بین ۶۶۰ تا یک هزار و ۹۸۰ متر و به‌طور متوسط حدود یک کیلومتر است که ظرفیت حمل مسافر برای خط یک متروی قم ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر در ساعت پیش‌بینی‌شده و فاصله زمانی اعزام قطارها نیز ۱۵۰ ثانیه است.

درویشی گفت: تعداد قطارهایی که قرار است در این مسیر کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۲۶ رام و هر رام نیز شامل پنج واگن است.

منبع: ایرنا

کد خبر 486459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.