احداث اولین خط متروی بین‌المللی در مرز بین سوئد و دانمارک

تنگه اورسوند که در بین جزیره سیلند در شرق دانمارک و اسکونه در جنوب سوئد واقع شده است، در آینده‌ای نزدیک میزبان اولین خط متروی بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خط متروی جدید دانمارک-سوئد به صورت تونلی بسیار طولانی، زیر سطح دریا قرار خواهد گرفت و دو کلانشهر کپنهاگ دانمارک و مالمو در سوئد را به هم وصل خواهد کرد. این تونل طویل، اولین سیستم مترو فراملی در جهان است که پس از ۱۰ سال تبادل نظر و گفتگو بین بزرگان دو شهر، ایجاد خواهد شد. در واقع طی یک دهه اخیر مقامات دو کشور دانمارک و سوئد جلسات متعدد مبنی بر یافتن راهکار ایجاد راه‌های ارتباطی با یکدیگر برگزار کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای ارتباط دو شهر یک تونل زیرآبی ایجاد کنند.

پیش از این نیز پلی بسیار بزرگ در تنگه اورسوند و مرز بین دو کشور دانمارک و سوئد احداث شده که مسافران از طریق آن با خودرو به مقصد خود در دو کشور می‌روند. اما در پی گرایش چشمگیر کاربران به استفاده از این مسیر، ترافیک خودرویی در پل به طور قابل توجهی افزایش یافت در نتیجه مقامات دو کشور تصمیم گرفتند راه‌های ارتباطی بیشتری بین مرزهای خود به وجود آورند که احداث یک خط مترو بهترین ایده مطرح شده در این زمینه بود.

طراحان پروژه احداث خط متروی بین‌المللی ادعا کرده‌اند که مدت زمان سفر از طریق قطارهای این مسیر، از ۴۰ دقیقه به ۲۳ دقیقه کاهش می‌یابد از سوی دیگر هر یک از قطارهای این خط با فاصله ۹۰ ثانیه‌ای از دیگری، سفر خود را آغاز می‌کند و تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را به مقصد می‌رساند.

سازندگان اولین خط متروی بین‌المللی جهان ادعا کرده‌اند که رعایت تمام اصول پایداری اتحادیه اروپا را در تکمیل پروژه خود مورد توجه قرار خواهند داد تا حین ساخت و ساز، کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند.

احداث اولین خط متروی بین‌المللی در مرز بین سوئد و دانمارک

کد خبر 486457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.