فسخ قرارداد شهرداری با ناجا در برج میلاد / سرانجام پروژه هزار و یک شهر

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران توضیحاتی درباره رفع تعهد شهرداری به تأمین اجتماعی، فسخ قرارداد پروژه هزار و یک شهر، سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب و فسخ قرارداد با بنیاد تعاون ناجا در فاز 2 برج میلاد ارائه داد.

به گزارش ایمنا، شکرالله بنار درباره موضوعات مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری تهران اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شهر آفتاب سرمایه‌گذاری شده و در سال جاری هم توسعه پارکینگ جنب حرم عبدالعظیم در منطقه ۲۰ انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در سال جاری چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مختلف داریم و ۱,۵۰۰ میلیارد تومان حدود فروش سازمان سرمایه‌گذاری در مترو بوده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران ادامه داد: صلح‌نامه‌ها برای فروش واحدهای سرمایه‌گذاری انجام شده و مترو پایتخت اعلام آمادگی دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی داشته است که ما موظف به سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی در مترو هستیم.

بنار با اعلام اینکه ۱۰۰ پروژه شهرداری با معضل حقوقی مواجه شده است، گفت: در محاکم مربوطه آرای خوبی به دست آمده و همه به نفع شهرداری بوده است.

وی درباره فسخ قرارداد شهرداری با بنیاد ناجا در فاز ۲ برج میلاد گفت: برج میلاد چند بخش دارد که قرارداد ۴۳ هزار متر آن در فاز دو با بنیاد تعاون ناجا فسخ شده است؛ شهرداری برنده این معامله بود و ۴.۵ هکتار زمین در بهترین نقطه ایران با ارزش هشت هزار میلیارد تومان به شهرداری رسید آماده سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم و امیدواریم سال جاری به بهره‌برداری برسد. فسخ قرارداد با بنیاد ناجا انجام گرفته و امید ما تبدیل شدن این موضوع به پول نقد است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه این سازمان سهم بالایی در بودجه شهرداری دارد، گفت: در تلاش هستیم با شرکت‌های خارجی و داخلی تعامل داشته باشیم که نمونه آن خرید اتوبوس و تأمین واگن همچنین دستگاه زباله‌سوز بوده است.

وی درباره سرانجام قرارداد باملند گفت: درخواست فسخ قرارداد انجام گرفته و منتظر جلسات هستیم تا نتیجه نهایی شود.

بنار گفت: باملند ابتدا در اداره کل حقوقی شکایتی را مطرح کرد و اعلام شد که در حال صلح هستیم و کار کارشناسی انجام گرفت البته هنوز فسخ قطعی نیست چون شریک مربوطه هم راضی به فسخ بوده ولی شهرداری تهران و برخی از اعضای شورای در انجام فسخ مردد هستند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران درباره بدهی شهرداری تهران به بانک شهر، گفت: شهرداری ۲۶ هزار میلیارد تومان به بانک شهر مقروض است سال گذشته ۱,۲۰۰ هزار میلیارد تومان واگذاری به این بانک انجام گرفت و پروژه مترو صادقیه با هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان امسال به بانک شهر واگذار شده است.

وی از رفع تعهد چهار میلیاردی شهرداری به تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: تأمین اجتماعی سازمان سرمایه‌گذاری را هدف قرار داده و سازمان سرمایه‌گذاری مقاومت کرده، البته تأمین اجتماعی در مواجه با مترو تهران همچنین می‌تواند ممانعت صدور اوراق مشارکت در صدور عدم تعامل را داشته باشد.

منبع: فارس

کد خبر 486445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.