بورس امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۰.۹۸۷ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۱ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _دوشنبه ۲۳ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۴.۸۵۷ واحدی به سطح ۱.۲۲۶.۰۱۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۶۷۳ واحدی در سطح ۴۳۴.۶۹۷ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۳۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۵ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۰.۹۸۷ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۱ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۲۴ واحدی به سطح ۱۷.۷۹۶ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۴۰۶.۰۳۲ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۵۴۳ میلیون برگه سهم بود.

امروز پس از مدت‌ها صف فروش برخی از نمادهای بازار جمع‌آوری شد، برخی به تعادل رسیدند و برخی هم مثبت شدند ارزش معاملات و حجم معاملات نسبت به روز گذشته تقریباً ۲ برابر شد اما برخی از رفتارها بسیار جای تعجب دارد، به طور مثال صفهه زیر قسمت سهم حقیقی و حقوقی از معاملات سهام فولاد مبارکه است، در چنین روز حساسی چه نیازی است که ۲۶ میلیون سهم توسط حقوقی فروخته شود؟! هر عاملی که درست شود تا زمانی که روی تابلو تغییراتی احساس نشود رشدی نخواهیم داشت. به طور کلی امروز وضعیت بازار بهتر از روزهای قبل بود اما هنوز هم تا سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

بورس امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

اظهارات ریس جمهور و وزیر اقتصاد در مورد بورس پس از ۹ ماه ریزش

دکتر روحانی: سعی ما برداشتن موانع رشد بازار سرمایه است رئیس جمهور در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند. حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست. فعالان سیاسی نباید اظهارنظر اقتصادی را با اظهارنظر سیاسی یکسان بپندارند. وزیر اقتصاد می‌گوید "یک‌سری حیات‌شان در منفی‌نگری است. به عنوان مثال اتفاقاتی مانند افزایش فروش و صادرات نفت باید به بهبود شرایط و مثبت شدن بازار سرمایه منجر شود. حال سوال مطرح است چرا شاخص‌های بورس به صورت ناگهانی ریزش پیدا می‌کند؟ برخی فکر می‌کنند کاهش نرخ ارز لزوماً ریزش بازار سرمایه را منجر می‌شود که به باور بنده اشتباه است. زمانی که تجارت خارجی کشور روان شود، بسیاری از بنگاه‌ها که مبتنی بر صادرات و نرخ ارز هستند، می‌توانند از ظرفیت‌شان استفاده بیشتری کنند، وقتی پول محصول‌شان را بگیرند الان هزینه جانبی بیشتری به بنگاه‌ها کاهش پیدا کند، همه اینها سبب بهبود بازار سرمایه می‌شود.

ورود کوره بلند ذوب آهن اصفهان به مدار

معاون بهره برداری ذوب آهن می‌گوید "بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کوره بلند شماره یک ایران در ذوب آهن اصفهان پس از پنج سال توقف در مدار تولید قرار گرفت و هم اکنون با شرایط نرمال در حال تولید است. امیدوارم ذوب آهن اصفهان با تأمین پایدار مواد اولیه بتواند در سال جدید با ظرفیت کامل تولید داشته باشد.

قیمت محصولات فولادی و سایر فلزات

شاخص قیمت بیلت فولاد سی آی اس بدون تغییر همچنان ۵۸۲ دلاری می‌باشد. ورق گرم صادراتی چین هم با ثبات قیمتی همانند قبل ۸۱۰ دلاری است. میلگرد جنوب شرق آسیا هم ۲ دلار در هر تن افزایش داشته و معادل ۶۸۱ تا ۶۸۳ دلار در تن قیمت گذاری شده است.

همزمان با از سرگیری بازار معاملات جهانی فلزات گرانبها در هفته‌ی جدید، نرخ‌های این فلزات با افت نسبی همراه شده است. هر اونس طلا با کاهشی ۰.۳۶ درصدی ۱۷۳۶ دلار قیمت خورده است. بهای هر اونس نقره با منفی ۰.۶۷ درصد ۲۵.۰۷ دلار می‌باشد.پلاتین با کاهشی ۰.۷ درصدی ۱۱۹۰ دلار در اونس ارزش گذاری شده است. پالادیوم هم با منفی ۰.۳۷ درصدی در محدوده‌ی ۲۶۲۹ دلاری قرار گرفته است

انتشار اوراق بدهی جهت سرمایه گذاری

هیأت مدیره سازمان بورس، با انتشار اوراق بدهی جهت تأمین مالی هلدینگ ها موافقت کرد. این تأمین مالی جهت خرید سهام توسط هلدینگ ها صورت می‌گیرد.

نحوه واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث

واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث نیازمند مراجعه وراث به مراجع قضائی برای گرفتن گواهی حصر وارثت است. بسیاری از مشمولین در این مرحله هستند؛ سهام عدالت ۱۲۰ هزار متوفی به وراث واگذار شد.

سیمان

طبق پیشنهاد تولیدکنندگان سیمان، قیمت این محصول به نسبت یک به ۳۰ قیمت سبد میلگرد در بورس کالا مشخص خواهد شد. اجرایی شدن این توافق نیازمند موافقت وزارت صمت است. به گفته شیخان، دبیر انجمن سیمان، این قضیه هنوز نهایی نشده و رایزنی با نمایندگان وزارت صنعت در این مورد در حال انجام است. میزان افزایش نرخ سیمان خاکستری قطعاً بیش از ۳۵ درصد خواهد بود. قیمت تمام شده سیمان حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته و در صورت نهایی شدن قیمت گذاری سیمان بر مبنای یک ۳۰ اُم قیمت میلگرد، رشد قیمت تمام شده پوشش داده می‌شود.

افزایش تولید سایپا (خساپا)

یک نکته مهم این است که افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا در حالی به ثبت رسیده است که این گروه خودروسازی، «پراید» پرتیراژترین خودرو داخلی خود را از خطوط تولید خارج و آن را با خودروهایی به روز و باکیفیت تر جایگزین کرد. به عبارت دیگر سایپا تولید را در حالی به بیش از ۴۲۰ هزار محصول در سال ۱۳۹۹ رساند که بر تیراژ ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو پراید در سال چشم بست و تصمیم به تولید بیشتر با تنوع بخشی و ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود گرفت.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

افزایش سرمایه‌ها

مجوز افزایش سرمایه ۳۴۷ درصدی غگرجی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۱۱۶۵ درصدی قپیرا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۸۱ درصدی دپارس از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۳۳۹ درصدی قچار از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

:مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی بسویچ از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی تماوند از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۵۳ درصدی ومعادن از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۲۵ درصدی درهآور از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی فروی از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۸۳ درصدی پارتا از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۲۹۲ درصدی وسین از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد

افشای اطلاعات با اهمیت معیار

افشای_اطلاعات_بااهمیت - (سایر اطلاعات بااهمیت - واگذاری حق بهره برداری زمین شرکت فرعی پارس گستر- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس

شرح رویداد:

بدینوسیله به اطلاع کلیه سهامداران می‌رساند شرکت فرعی شهرک‌های صنعتی پارس گستر نیزار نسبت به واگذاری حق بهره برداری ۵.۱ هکتار از اراضی خود به شرح ضمیمه اقدام نمود

افشای اطلاعات با اهمیت خبهمن

افشای_اطلاعات_بااهمیت - (سایر اطلاعات بااهمیت - بهره برداری از کارخانه تولید موتورکم مصرف در تیوان- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شرکت گروه بهمن

شرح رویداد:

بهره برداری از کارخانه تولید انبوه موتورهای پرقدرت، کم مصرف یورو ۶ در شرکت قوای محرکه تیوان

نقشه بازار

بورس امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 486414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.