پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می‌شود؟

با وجود این که قرار بود بامداد امروز(دوشنبه) جواب تست ابتدایی پرسپولیسی‌ها پس از عزیمت به هند اعلام شود، هنوز خبری از آن نیامده و کاروان پرسپولیس ساعات پر التهاب و استرسی را در گوا می‌گذراند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که چند روزی به آغاز دومین دوره لیگ قهرمانان با شرایط ویژه کرونایی باقی نمانده است AFC همچنان بر رعایت پروتکل‌های سختگیرانه خود مصمم است. این روزها بسیاری از تیم‌ها به محل میزبانی رقابت‌های خود سفر کرده و سعی می‌کنند با رعایت نکات بهداشتی ریسک ابتلا به ویروس کرونا و تبعاتش را به حداقل برسانند.

پرسپولیسی‌ها هم که بامداد یکشنبه به گوا هند رسیدند، از همان ابتدا مشخص بود با چالش جدی در کشوری روبرو هستند که وضع مناسبی از نظر همه‌گیری کوید -۱۹ ندارد. به علاوه که هندی‌ها اعلام کردند هیچ قرنطینه‌ای در هتل محل اقامت پرسپولیس انجام نخواهند داد و در واقع کاروان این تیم باید خودش پروتکل‌ها را رعایت کند. با این حال در آستانه سفر به هند، شوک بزرگی به سرخ‌ها وارد شده و تست فرشاد فرجی و سعید آقایی مثبت شد تا این دو نتوانند تیم‌شان را همراهی کنند.

در این شرایط بسیاری نگرانند که شاید تست سایر بازیکنانی که تا چند روز قبل در کنار آقایی و فرجی تمرین می‌کرده‌اند نیز مثبت شده و دست یحیی گل محمدی برای ادامه تورنمنت را خالی کند. پرسپولیسی‌ها بلافاصله پس از ورود به هتل محل اقامت‌شان در گوا تست دادند و در حالی که گفته می‌شد مسئولان برگزار کننده کشور میزبان تا ۴ بامداد امروز نتایج تست را اعلام خواهند کردند اما هنوز خبری از آن نشده و تا بدین لحظه ۳۸ ساعت از زمان گرفتن تست کرونا پرسپولیس گذشته است.

همین موضوع شایعاتی را در ساعات اخیر به وجود آورده که احتمالاً تست چند بازیکن دیگر پرسپولیس به کرونا نیز مثبت شده و هندی‌ها در حال بررسی بیشتر آن هستند چرا که چنین اتفاقی عواقب ناگواری برای سرخ‌پوشان تهرانی خواهد داشت و حالا حتی گفته می‌شود ممکن است بلای سال گذشته الهلال، در کمین پرسپولیس باشد.

قوانین AFC در خصوص ابتلای بازیکنان به کرونا چه می‌گوید؟

طبق قوانینی که کنفدراسیون فوتبال آسیا ویژه برگزاری لیگ قهرمانان در سال گذشته و امسال وضع کرده است چنانچه تعداد کرونایی‌های تیمی زیاد باشد، اگر آن تیم ۱۳ بازیکن شامل حداقل یک دروازه‌بان را در اختیار داشته باشد، می‌تواند تورنمنت را با همین تعداد نفرات ادامه دهد. به علاوه طبق ادعای یکی از رسانه‌های عربستانی بازیکنان در مرحله‌ای که تست کرونایشان مثبت شود از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شده و لااقل تا پایان آن مرحله قادر به همراهی تیم‌شان نخواهند بود.

همچنین در بدو ورود بازیکنان و کادر فنی به استادیوم برای هر مسابقه، تب سنجی انجام خواهد شد که اگر دمای بدن فردی بالا ۳۷ و نیم درجه باشد، اجازه ورود به ورزشگاه را نخواهد داشت و حداقل آن دیدار را از دست خواهد داد.

کد خبر 486404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.