تهران باید از هرگونه اقدام احساسی خودداری کند

مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه گفت: اسرائیل مایل به ایجاد تشنج با ایران است تا کشورهای منطقه‌ای و حتی آمریکا را با اهداف خود همراه کند؛ تهران باید از هرگونه اقدام احساسی خودداری کند تا در دام نتانیاهو و رژیم صهیونیستی نیفتد.

قاسم محبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد خرابکاری جدید در سایت هسته‌ای نطنز اظهار کرد: رژیم صهیونیستی اولین مقصری است که پس از این اتفاق مطرح شد زیرا سوابق زیادی در این زمینه دارد همچنین رسانه‌های داخلی این رژیم دست داشتن آن در خرابکاری جدید سایت هسته‌ای نطنز را تأیید کردند.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو بیشترین خسارت را از بازگشت آمریکا به برجام متحمل می‌شود و به خوبی می‌داند پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، سیاست‌هایش به بن بست خواهد خورد. اسرائیل با توجه به نشست‌های موفقیت‌آمیز کمیسیون مشترک برجام، به دنبال ایجاد تنش برای جلوگیری از احیای برجام و کاهش تحریم‌های ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی، هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ممنوع است زیرا ممکن است نشت اورانیوم باعث ایجاد فاجعه گسترده انسانی شود. متأسفانه اسرائیل طی سال‌های اخیر بسیاری از کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

محبعلی تصریح کرد: ایران روز گذشته با هوشیاری، طی نامه‌ای به دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی را گزارش داده و اعلام کرد که حق اقدام متقابل برای ایران محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل مایل به ایجاد تشنج با ایران است تا کشورهای منطقه‌ای و حتی آمریکا را با اهداف خود همراه کند؛ تهران باید از هرگونه اقدام احساسی خودداری کند تا در دام نتانیاهو و رژیم صهیونیستی نیفتد.

کد خبر 486359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.