تامین بخشی از مرغ مورد نیاز مردم در آستانه ماه رمضان

دبیر صنف کشتارگاه‌های مرغ اصفهان با بیان اینکه اصولاً در ماه رمضان در بازار مرغ تنش‌هایی ایجاد می‌شود، گفت: امسال نسبت به سال‌های قبل به دلیل نزدیک بودن ماه رمضان به تعطیلات نوروز، بخشی از مرغ مورد نیاز مردم تأمین شده و ممکن است تنش‌های کمتری را شاهد باشیم اما مسائل حوزه آن هنوز حل نشده است.

محمدرضا رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فرمول جدید محاسبه قیمت مرغ هزینه‌های کشتار مرغ دیده نشده است زیرا ضایعات مرغ حدود ۲.۶ درصد از وزن آن را تشکیل می‌دهد، هزینه فرآوری این ضایعات از قیمت مرغ کاسته می‌شود. هزینه حمل مرغ زنده تا در کشتارگاه و حمل گوشت مرغ تا در مغازه و هزینه‌های کشتار، فرآوری و بسته بندی مرغ در فرمول هزینه‌های آن محاسبه می‌شد اما امسال ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت مرغ زنده است، اگر کاهش ۲.۶ درصدی بر این قیمت اعمال شود، همان قیمت در کشتارگاه خواهد بود بنابراین هزینه‌های کشتار را در این فرمول در نظر نگرفته‌اند.

وی افزود: علاوه بر این همچنان در کل کشور تنش‌های بازار مرغ وجود دارد و همواره یکی از زمان‌هایی که در سطح کشور تنش‌های اقتصادی در حوزه گوشت مرغ ایجاد می‌شود شروع ماه رمضان است زیرا مردم با یک ماه روزه‌داری و برگزاری برخی مراسم خاص ماه رمضان از جمله اهدای نذورات و بسته‌های معیشتی که مرغ یکی از کالاهای اصلی آن است، مواجه هستند.

دبیر صنف کشتارگاه‌های مرغ اصفهان با بیان اینکه اصولاً در ماه رمضان در بازار مرغ تنش‌هایی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: امسال نسبت به سال‌های قبل به دلیل نزدیک بودن ماه رمضان به تعطیلات نوروز، بخشی از مرغ مورد نیاز مردم تأمین شده و ممکن است تنش‌های کمتری را شاهد باشیم اما مسائل حوزه آن هنوز حل نشده است.

رستمیان افزود: قیمت مرغ در بازار ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است اما این مبلغ برای فروشندگان به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: همکاری خوبی بین اتحادیه مرغداران، گوشت سفید و انجمن کشتارگاه‌ها و به وجود آمده و بدون در نظر گرفتن مشکلاتی که در قیمت‌ها وجود دارد برای جمع‌آوری مرغ زنده و رساندن آن به بازار تلاش می‌کنیم.

دبیر صنف کشتارگاه‌های مرغ اصفهان گفت: استان اصفهان نسبت به بسیاری از مناطق کشور تنش‌های کمتری در بازار مرغ داشته و خواهد داشت، بعید است قیمت مرغ در ماه رمضان افزایش یابد علاوه بر این به فصلی نزدیک می‌شویم که در آن پرورش مرغ راحت‌تر است.

رستمیان افزود: قاعدتاً از نظر تأمین مرغ نیز نباید مشکلی داشته باشیم، آمار در استان نشان دهنده تولید مرغ به اندازه نیاز مصرف است و البته در همه مناطق میزان مرغ تولید شده در سامانه رهتاب ثبت شده و میزان مرغ زنده‌ای که در استان توزیع می‌شود کاملاً مشخص است.

کد خبر 486351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.