معضل سد معبر را با رویکرد فرهنگی رفع می کنیم

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته برای رفع و پیشگیری از تخلف سد معبر ۳۷ هزار و ۶۳۰ تذکر، ۱۳هزار و ۵۶۳ اخطاریه صادر شده و ۳۴ هزار و ۴۹۳ متصدی صنف رفع تخلف شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط مأموران خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه بیشتر از سوی متصدیان مشاغلی همچون فروشندگان موتورسیکلت و میوه فروشان تخلف سد معبر انجام می‌شود، تصریح کرد: برخی کسبه به اشتباه تصور می‌کنند که اگر اجناس خود را در معرض دید مردم قرار دهند، فروش بهتری خواهند داشت.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: عامل دیگر سد معبر ناهمخوانی بین رسته شغلی و متراژ واحدهای صنفی است و به همین دلیل کسبه اجناس خود را بیرون از مغازه‌ها قرار داده و باعث تضییع حقوق شهروندان می‌شوند که رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش این مدیریت رفع معضل سد معبر با رویکرد فرهنگی است تا به حقوق تمام شهروندان به ویژه عابران پیاده احترام بیشتری گذاشته شود همچنین برخی مشاغل باید به محل‌های مناسب منتقل شوند که سازمان ساماندهی مشاغل در این باره اهتمام ویژه دارد.

محمدحسینی گفت: سال گذشته برای رفع و پیشگیری از تخلف سد معبر ۳۷ هزار و ۶۳۰ تذکر داده شده، همچنین ۱۳ هزار و ۵۶۳ اخطاریه صادر شده و ۳۴ هزار و ۴۹۳ رفع تخلف متصدی صنف انجام شده است.

وی ادامه داد: برخی از متصدیان واحدهای صنفی که به تذکرهای ارائه شده مبنی بر رفع سد معبر توجه نداشتند با تعطیلی محل کسب خود بر اساس اجرای مفاد قانونی مواجه شدند و پس از ارائه تعهد فعالیت خود را از سر گرفتند و در مقابل به آن دسته از کسبه که قوانین مربوط به سد معبر را رعایت کردند تقدیرنامه داده شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: نیروهای این مدیریت در انجام مأموریت‌های محوله حفظ کرامت انسانی افراد را مورد توجه قرار داده و به حقوق مردم احترام می‌گذارند.

کد خبر 486350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.