توضیحات نماینده مجلس در مورد حادثه اخیر در سایت هسته ای نطنز

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه اخیر سایت هسته ای نطنز برای ایجاد اختلال در نشست‌های کمیسیون مشترک برجام است.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد خرابکاری جدید در سایت هسته‌ای نطنز اظهار کرد: این شیوه همیشگی استکبار و دشمنان ایران است که در مواقع حساس به کشور ما ضربه بزنند و با این کار اهداف خود را دنبال کرده و کشور ما را ناامن نشان دهند و بگویند که قدرت ضربه زدن دارند.

وی افزود: با توجه به نشست‌های پی در پی کمیسیون مشترک برجام در وین، به نظر می‌رسد این اقدام در جهت اختلال در نشست‌های این کمیسیون بوده است.

گفتنی است، صبح روز یکشنبه -۲۲ فروردین ماه- بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه‌ای در بخشی از شبکه برق تأسیسات غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن نطنز خبر داد. هر چند که به گفته وی این حادثه صدمات انسانی و آلودگی نداشته است، اما دقایقی پس از انتشار این خبر گمانه‌زنی‌ها درباره تکرار خرابکاری در این تأسیسات آغاز شد.

درنهایت علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد ابعاد این حادثه گفت: اقدامی که علیه مرکز غنی‌سازی نطنز انجام شد، نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای از یک‌سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.

کد خبر 486343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.