نام کیارستمی در فهرست نشریه سینمایی "اسکرین‌کراش"

نشریه سینمایی "اسکرین‌کراش" فیلم "باد ما را خواهد برد" اثر عباس کیارستمی، فیلمساز ایرانی را به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ که موسیقی متن ندارد معرفی کرد.

به گزارش ایمنا، نشریه سینمایی "اسکرین‌کراش/screencrush" با این توضیح که اغلب فیلم‌های تاریخ سینما دارای موسیقی متن هستند و بسیاری از این فیلم‌ها از جمله "آرواره‌ها" اثر اسپیلبرگ و "جنگ ستارگان" ساخته جرج لوکاس با موسیقی متن شناخته می‌شود، فهرستی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که موسیقی متن نداشت، ارائه کرده است. این لیست شامل فیلم‌های بزرگ و مهمی است که موسیقی متن یا حتی صداگذاری در آنها به شکل سنتی وجود ندارد.

در لیست نشریه سینمایی "اسکرین‌کراش"، فیلم "باد ما را خواهد برد از " عباس کیارستمی" در رتبه چهارم مهمترین فیلم‌هایی که موسیقی متن یا حتی صداگذاری ندارد، قرار گرفته است.

در این فهرست، رتبه اول به فیلم ترسناک "پروژه جادوگر بلر" محصول ۱۹۹۹، ساخته مشترک دنیل مایریک و ادواردو سانچز اختصاص یافته است، فیلم‌های "طناب " آلفرد هیچکاک، "ام" فریتز لانگ، "باد ما را خواهد برد" عباس کیارستمی، "بعد از ظهر سگی" سیدنی لومت، "پرندگان" آلفرد هیچکاک، "جایی برای پیرمردها نیست" برادران کوئن، "نور زمستانی" اینگمار برگمان، "روزی روزگاری در آناتولی" نوری بیلگه جیلان و "شبکه" سیدنی لومت نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته است.

منبع: برنا

کد خبر 486327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.