دو جایزه اصلی جشنواره فیلم هنگ‌کنگ به «دشت خاموش» رسید

فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی در چهل‌وپنجمین جشنواره سینمایی هنگ کنگ، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را در بخش اصلی دریافت کرد.

به گزارش ایمنا، چهل‌وپنجمین جشنواره سینمایی هنگ کنگ، از اول تا دوازدهم آوریل برگزار شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان دعوت از میهمانان خارجی را نداشت.

در این دوره فیلم‌های ایرانی چون جنایت بی‌دقت به کارگردانی شهرام مکری، منطقه پایانی ساخته بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، خط فرضی کارِ فرنوش صمدی، مجبوریم به کارگردانی رضا درمیشیان، رادیولوژی یک پرتره ساخته فیروزه خسروانی، دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی، پسر- مادر کارِ مهناز محمدی و … به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه بهترین فیلم این دوره از جشنواره به دشت خاموش ساخته احمد بهرامی و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به علی باقری برای بازی در این فیلم تعلق گرفت.

دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند.

علی باقری، فرخ نعمتی و مهدیه نساج از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم تاکنون در بیش از بیست جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز و فیپرشی و چندین جایزه دیگر از جمله جایزه بهترین تدوین (سارا یاوری) را از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران جهان دریافت کرده است.

مسئولیت پخش بین‌الملل فیلم را شرکت پرشین فیلم با مدیریت علی قاسمی به عهده دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 486298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.