حمل و نقل در بارسلونا به روال عادی باز می‌گردد

مقامات رسمی کلانشهر بارسلونا در اسپانیا، از بازگشت شرایط زندگی به روال عادی دوران ماقبل کرونا خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی مقررات کرونایی در شهر به طور کامل پایان می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی بیش از ۱۲ ماه گذشته، بسیاری از شیوه‌های زندگی مردم در سراسر جهان تغییر یافته و محدودیت‌های زیادی بر روابط انسانی و پویایی آن‌ها متحمل شده است. در این بین، گرایش مردم به تردد در داخل شهرها به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، از ترس احتمال ابتلاء به کووید -۱۹، به حداقل رسیده است. البته مدیران در بسیاری از نقاط دنیا تلاش کرده‌اند امنیت مسافرت با این وسایل را برای کاربران فراهم آورند و یک بار دیگر، آنان را به استفاده از این ناوگان‌ها، که نقش مهمی در رونق اقتصادی و بهبود کیفیت هوای شهر دارد، سوق دهند. با این حال، همچنان مردم از حضور در مکان‌ها و وسایل حمل و نقل پرجمعیت هراس دارند و شیوه‌های دیگری را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند.

در همین بحبوحه، وزیر حمل و نقل عمومی بارسلونا اعلام کرده که در تاریخ نهم ماه آوریل خبرهای خوشی را در راستای تردد داخل شهری به گوش شهروندان خواهد رساند. وی در ادامه سخنان خود ادعا کرده که از تاریخ فوق، شرایط عبور و مرور مردم در داخل شهر کاملاً متحول می‌شود و بخش اعظم سفرهای داخل شهری از طریق وسایل حمل و نقل عمومی صورت خواهد گرفت.

مثبت‌اندیشی وزیر حمل و نقل بارسلونا در پی افزایش چشمگیر رغبت مردم به جایگزین کردن خودروهای شخصی با وسایل حمل و نقل عمومی شکل گرفته و او را به اعمال اقداماتی کارآمد برای ترویج هر چه بیشتر این شیوه عبور و مرور سوق داده است.

اگرچه در حال حاضر، تعداد افرادی که از طریق وسایل نقلیه عمومی به تردد می‌پردازند در مقایسه با دوران ماقبل کرونا بسیار ناچیز است، با این حال، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که در پی گرایش روز افزون مردم به رفت و آمد از این طریق، تا اوایل ماه مارس، روزانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان بارسلونا از وسایل حمل و نقل عمومی بهره برند.

حمل و نقل در بارسلونا به روال عادی باز می‌گردد

کد خبر 486246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.