چالش آینده شهرها در حوزه شهرسازی چیست؟

یک کارشناس شهرسازی گفت: افزایش هزینه‌های نگهداری شهر از معضلات آینده است چرا که از نظر اقتصادی و به صورت کلی با ناپایداری مالی در شهرها رو به رو شده‌ایم.

سید محمد امامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چالش‌های رو در روی شهرسازی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: آنچه از گذشته در نظام شهرسازی بر جا مانده، مدیریت نامنسجم شهری است.

وی افزود: از مدیریت ناهماهنگ و غیر منسجم به عنوان یکی از چالش‌های معمولی و قدیمی در همه عرصه‌ها یاد می‌شود که این به تنهایی مانع از همکاری بین نهادها مختلف دولتی و عمومی می‌شود.

این کارشناس شهرسازی گفت: اگر شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی به همراه ادارات مختلف دولتی که عهده دار بخشی از اداره امور شهری هستند مدیریت یکپارچه و هماهنگ داشته باشند می‌توانند این چالش همیشگی را رفع کنند.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی بین نهادها باعث افزایش هزینه‌های نامتعارف و شکایات مردمی می‌شود.

امامی افزود: رضایت نداشتن مردم در اداره شهر مانع از همکاری و مشارکت آن‌ها در شهرسازی می‌شود و این تنها بخشی از نتایج ناهماهنگی در مدیریت برای حکمروایی شهرسازی خواهد بود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به دیگر چالش‌های شهرسازی در بخش اجرایی گفت: افزایش هزینه‌های نگهداری شهر از معضلات آینده است چرا که از نظر اقتصادی و به صورت کلی با ناپایداری مالی در شهرها رو به رو شده‌ایم حتی می‌توان گفت مانند گذشته همکاری شهرداری‌ها و نهادهای مختلف در جهت تأمین بخشی از هزینه‌های نگهداری شهر امکانپذیر نخواهد بود.

امامی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از چالش‌های مالی رو به رو برای نگهداری از شهر، شهرداری‌ها باید با استفاده از ابزارهای جدید مشارکتی و بودجه‌بندی‌ها بتوانند توان جذب سرمایه را برای شهرسازی کسب کنند.

کد خبر 486204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.