رفتار زنان یا مردان عاشق چگونه است؟

تحقیقات دانشمندان نشان داده که هورمون‌های عشق (دوپامین و اکسی توسین) علت تغییر رفتار زنان و مردان عاشق هستند، هورمون‌های عشق افراد را سرخوش می‌کنند و بر احساسات افراد تأثیر می‌گذارند.

افراد عاشق یا چاق می‌شوند یا لاغر

روانشناسان معتقدند افراد عاشق در ابتدای رابطه دچار افزایش وزن شوند، شاید به این دلیل که آن‌ها این دوران بیشتر به کافی‌شاپ و رستوان می‌روند و کالری بیشتری نسبت به گذشته به بدن خود وارد می‌کنند.

به هر حال، دانشمندان متوجه شده‌اند زوج‌هایی که با هم دچار تغییرات وزن می‌شوند، بیشتر از روابط خود راضی هستند چون فشار روحی کمتری درباره‌ی ظاهر خود و تغییرات بدنی شأن تحمل می‌کنند.

با این موجود مطالعات در آمریکا نشان داده که افزایش ترشح هورمون اکسی توسین در افراد عاشق، اشتها را کاهش می‌دهد و با افزایش متابولیسم بدن، می‌تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

صدای افراد عاشق تغییر می‌کند

دانشمندان آمریکایی می‌گویند افرادی که به تازگی یک رابطه عاشقانه را شروع کرده‌اند، صدای آن‌ها و لحن صحبت کردن شأن تغییر پیدا می‌کند.

در این تحقیقات مشخص شد که صدا و لحن صحبت کردن دختران و زنان عاشق پایین می‌آید و این در حالیست که صدا و لحن صحبت کردن مردان عاشق بیشتر می‌شود.

عاشق شدن مانند یک وسواس یا اعتیاد شدید است

انسان شناس هالن ای فیشر می‌گوید: زمانی که یک فرد وارد رابطه‌ی عاشقانه می‌شود، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در افراد وسواسی و یک فرد معتاد به مواد مخدر مانند کوکائین فعال است. به همین دلیل افراد عاشق دوست دارند در کنار هم باشند و زمانی که از هم دور هستند، احساس کمبود و خلا دارند.

افراد عاشق دچار بی خوابی می‌شوند

مطالعات در سوییس نشان داده زمانی که یک فرد وارد رابطه‌ی عاشقانه می‌شود حداقل یک ساعت کمتر نسبت به زمان‌های دیگر می‌خوابد و جالب اینکه هیچیک از شرکت کنندگان در این مطالعه در طول روز احساس خستگی و عدم تمرکز نداشتند.

ضربان قلب افراد عاشق بالا می‌رود

عرق کردن، افزایش ضربان قلب و قرمز شدن صورت از علائم اضطراب است و جالب است بدانید که افراد عاشق هم دقیقاً همین علائم را از خود نشان می‌دهند.

عشاق شعرهای عاشقانه می‌نویسند و آهنگ‌های عاشقانه می‌خوانند

بسیاری از اشعار عاشقانه زیبا توسط افراد عاشق نوشته شده‌اند!

یک مطالعه در هلند نشان داده که احساسات عاشقانه تفکر تحلیلی را سرکوب کرده و تفکر خلاقانه را بهبود می‌بخشند، به همین دلیل است که ما دوست داریم معشوق خود را با هدایای مختلف مانند یک متن عاشقانه یا ترانه رمانتیک غافلگیر کنیم حتی اگر دلیلی برای این کار نداشته باشیم.

عاشق شدن یک راه درمان برای بیماری هاست

مطالعات متعددی نشان داده که حتی نگاه کردن به عکس فردی که او را دوست دارید می‌تواند ۱۰ یا ۱۵ درصد، درد را کاهش دهد.

محققان همچنین دریافتند که میزان ترشح هورمون دوپامین در افراد عاشق افزایش می‌یابد، دوپامین یک مسکن طبیعی بوده و درد را کاهش می‌دهد. شاید به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند برای بهبودی سریع‌تر بیمار چیزهایی را به او بدهید که دوست دارد.

عشق شیرین است

دانشمندان هلندی یک مطالعه جالب انجام دادند، آن‌ها شرکت کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند: یک گروه درباره عشق نوشتند، یک گروه درباره ی حسادت و گروه آخر هر موضوعی که دوست داشتند، سپس به آن‌ها یک آب نبات داده شد.

نتیجه جالب بود افرادی که درباره عشق نوشته بودند، شیرینی آب نبات را بیشتر احساس کرده بودند.

یک فرد عاشق هر کاری را انجام می‌دهد

عاشق بودن فرد را برای قبول مسولیت و مراقبت از شریک زندگی آماده می‌کند. یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داده که مهربان شدن و از خود گذشتگی از مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری افراد عاشق هستند.

شما تا به حال عاشق شده‌اید؟ چه تغییراتی در رفتار شما ایجاد شد، با ما به اشتراک بگذارید!

کد خبر 486191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.