بورس امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۹.۸۳۳ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۷ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _یک‌شنبه ۲۲ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۹.۷۷۵ واحدی به سطح ۱.۲۳۰.۹۲۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۸۳۳ واحدی در سطح ۴۳۵.۳۵۷ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۷۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۹.۸۳۳ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۷ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با کاهش ۷۹ واحدی به سطح ۱۷.۷۷۲ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۰.۶۸۲ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۵۴۳ میلیون برگه سهم بود.

ارزش دلار در بازار آزاد برابر با ۲۴.۸۵۰ تومان بوده و نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نداشته است اما شاهد این هستیم که بازار بورس همچنان در حال اصلاح قیمتی است که با هیچ متغیر تکنیکال و بنیادی همخوانی ندارد، بازار به شدت از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و افراد دیگر حاضر نیستند نقدینگی جدیدی وارد بازار کنند. تا زمانی که نقدینگی جدید وارد نشود بازار به همین حال خواهد بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سبز پوشی کم بانک ملت پس از ۸ روز کاری

بورس امروز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

جمع شدن صف فروش فولاد مبارکه

بورس امروز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

قیمت ارز مبنا در گمرک تغییر کرد و دلار ۲۵۰۰۰ تومانی ارز مبنای واردات شد از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹، گمرک ابلاغیه تغییر مبنای نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی کالا را از ۴,۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰۰ تومان، ابلاغ کرده است. با توجه به اینکه تغییر قیمت ارز برای محاسبه حقوق ورودی گمرک، حکم بودجه است، این مصوبه در نهایت اجرایی می‌شود؛ با توجه به این مصوبه و با فرض اجرای آن، قیمت تمام شده بسیاری از کالاهای تولید داخل رشدی شدید را به خود خواهند دید.

آن طور که دبیر انجمن قطعه سازان ایران به خبرگزاری صدا و سیما گفته، از ۲۸ اسفند سال گذشته، گمرک، ابلاغیه تغییر مبنای نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی کالا را از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان، ابلاغ کرده است. دولت در حالی مبنای محاسبه حقوق ورودی کالا در گمرک را در بودجه ۱۴۰۰، نرخ حاشیه بازار ارز در نظر گرفته که این موضوع سبب رشد هزینه تولید خودروهای داخلی خواهد شد. با رشد هزینه واردات مواد اولیه و قطعات، طبعاً قیمت تمام شده محصولات خودروسازی کشور نیز بالا می‌رود.

در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی، دستوری و توسط شورای رقابت تعیین می‌شود و خودروسازان می‌گویند این شورا همه هزینه‌ها را اعمال نمی‌کند. این در حالی است که با توجه به محاسبه ارز ۲۵ هزار تومانی به جای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در گمرک، مشتریان قطعاً اثر افزایشی آن را روی خودروها احساس خواهند کرد.

در آینده نیز مجدد این شوک‌های افزایش قیمت را خواهیم داشت زیرا روند رشد نقدینگی در کشور وجود دارد و تا زمانی که این امر وجود دارد چنین شوک‌هایی را شاهد خواهیم بود و برای درمان آن باید به دنبال جلوگیری از رشد نقدینگی باشیم نه قیمت گذاری دستوری محصولات، قیمت باید در بازار آزاد تعیین شود و تا زمانی که این وضعیت وجود دارد شرکت‌های خودرو سازی زیان محقق می‌کنند.

شاخص قیمت فولاد چین در ماه مارس با رشد ۸.۳۱ واحدی به ۱۳۵.۵۶ رسیده و همزمان مصرف فولاد چین در ۲ ماه ابتدای ۲۰۲۱ نیز جهش ۱۲.۲ درصد + داشته و از مرز ۱۶۸.۵۵ میلیون تن عبور کرده است! تولید نیز با رشد ۱۲.۹ درصد + به ۱۷۴.۹۹ میلیون تن رسیده است.

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پذیرش کلوخه سنگ آهن مجتمع سنگ آهن سنگان که عرضه کننده آن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی است، پس از بررسی مدارک و مستندات در جلسه ۱۸ فروردین کمیته عرضه در بازار اصلی این بورس مورد تصویب قرار گرفت. بنابراین گزارش، ۱۷ اسفند ماه انجام معاملات سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا به صورت رسمی آغاز شد تا فصل جدیدی در معاملات زنجیره فولاد در بورس رقم بخورد.

با واگذاری مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ سواد کوه به ذوب آهن این شرکت معادن زغال سنگ البرز مرکزی را توسعه می‌دهد. مرتضی یزدخواستی عضو هیأت مدیره ذوب آهن در مراسم رسمی واگذاری مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ سوادکوه (البرز مرکزی) به ذوب آهن گفت: این شرکت به عنوان مادر صنعت فولاد، پیشگام اکتشاف معادن بود و معادن البرز مرکزی هم توسط "ذوب" راه‌اندازی شد. ذوب آهن تجربه موفقی نیز در امر مدیریت و راهبری معادن زغال سنگ البرز شرقی دارد که از آن می‌توان در معادن سوادکوه بهره برد.

دوران طلایی البرز مرکزی با بازگشت ذوب آهن، عین الله طالبی فرماندار سواد کوه نیز گفت: ذوب آهن از دهه ۵۰ در این معادن حضور داشته و در آن زمان، رفاه و توسعه اقتصادی را برای منطقه به همراه آورد. دوره‌ای که بهره برداری از معادن زغال سنگ سواد کوه توسط ذوب آهن انجام می‌شد، دوران طلایی بود که برای ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد اما پس از آن متأسفانه با واگذاری به بخش خصوصی، وارد رکود شدند.

وی افزود: احیا و توسعه معادن، افزایش تولید، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی، توجه به صنایع تبدیلی، آموزش تخصصی و … از جمله مواردی است که امید می‌رود با بازگشت ذوب آهن و مدیریت دوباره این معادن، مورد توجه قرار گیرد و دوباره دوران طلایی البرز مرکزی بازگردد.

وزیر اقتصاد از بانک‌های دولتی خواست تا حداکثر سود ۱۶ درصد یک‌ساله را رعایت کنند معاون امور بانکی وزارت اقتصاد: سود مصوب برای سپرده‌های یک ساله ۱۶ درصد و دو ساله ۱۸ درصد است ضمن اینکه سقف سود تسهیلات ۱۸ درصد تعیین شده است.

بورس امروز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

سدور و رشد ۱۴۰% یک ساله فروش

صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (حسابرسی نشده) شرکت سیمان دورود شرکت سیمان دورود در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۳۴۱ ریال سود محقق کرده است.

سدور با سرمایه ثبت شده ۶۴۱,۶۹۷ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲۱۸,۷۵۶ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

تداوم تعلیق شمواد

تداوم تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱/ ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، تداوم تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱/ ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات پیرو انتشار اطلاعیه ادامه تعلیق نماد معاملاتی ناشر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ به استحضار می‌رساند علی رغم پیگیری‌های انجام شده (مکاتبات پیوست) ابهامات موجود در وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، برطرف نشده است. لذا تعلیق نماد معاملاتی ناشر به مدت ۱۰ روزه دیگر (تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۴) تمدید می‌گردد.

زگلدشت، مهلت خرید حق تقدم سهام

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان - نماد: زگلدشت

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۹A-۱۹۴ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۴۶۰,۰۰۰ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۴۰,۰۰۰ میلیون ریال،)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ و شماره حساب‌های پیوست شده جهت واریز وجوه تعیین شده است.

کگهر صورت مالی ۹ ماهه حسابرسی شده و رشد ۸۶ درصد

صورت‌های_مالی_تلفیقی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ (حسابرسی_شده) شرکت سنگ آهن گهر زمین

شرکت سنگ آهن گهر زمین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ به ازای هر سهم ۳,۵۱۸ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد افزایش داشته است کگهر با سرمایه ثبت شده ۱۲,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ مبلغ ۴۳,۲۷۴,۰۲۶ میلیون ریال سود محقق کرده است.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر - نماد: کگل

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۹۹A-۲۲۶ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۸ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۷۴,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۸ و شماره حساب‌های پیوست شده جهت واریز وجوه تعیین شده است.

نقشه بازار

بورس امروز یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 486173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.