کاشت ۵ میلیون بوته انواع گل در شهر ارومیه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون، پنج میلیون بوته انواع گل در بلوارها، میادین، معابر و بوستان های سطح شهر جهت استقبال از فصل بهار کاشته شده است.

به گزارش ایمنا، بهمن تمجیدی با بیان اینکه در حال حاضر روند کاشت گل‌ها در سطح شهر تدوام دارد، اظهار کرد: در جهت زیبا سازی منظر و سیمای شهری در فاز اول کاشت گل‌های فصلی تعداد پنج میلیون بوته انواع گل‌های الوان در شهر ارومیه کاشته شد.

وی افزود: این تعداد گل کاشته شده شامل انواع بنفشه، مینا چمنی، سینره، شب بو، ساعتی و قرنفل بوده که با کاشت در نقاط مختلف رنگ و بوی بهاری به شهر ارومیه بخشید.

تمجیدی با بیان اینکه در طول سال چهار مرحله کاشت انواع گل در سطح شهر انجام می‌گیرد، اظهار کرد: فاز دوم کاشت گل‌های بهاری نیز طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زیبا سازی منظر شهری با کاشت انبوه گل‌های بهاری توسط واحد تولیدات سازمان در راستای خود کفایی و کاهش هزینه‌ها تولید شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با گلایه از برخی شهروندان در رعایت نکردن نگهداری از فضای سبز و مبلمان شهری عنوان کرد: برخی شهروندان به دور از انصاف فضای سبزی و مبلمان شهری را تخریب می‌کنند لذا با توجه به هزینه‌های زیادی که صرف امر حفظ و نگهداری فضای سبز در شهر می‌شود از مردم درخواست می‌شود همیار فضای سبز باشند و در نگهداری این فضاها با سازمان همکاری کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 486170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.