۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
سفر  نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران

نخست‌وزیر کره جنوبی برای یک سفر سه روزه و دیدار با مقامات کشورمان عازم تهران شد.

به گزارش ایمنا خبرگزاری یونهاپ نوشت: چون سی کیونگ نخست‌وزیر ۶۹ ساله کره جنوبی به منظور انجام دیدارهای دوجانبه با مقامات جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شده است و سفر وی سه روز به طول خواهد انجامید. انتظار می‌رود در جریان این سفر راه‌های بهبود روابط تهران -سئول و موضوعات دیگر مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

وی به محض ورود به تهران قرار است با اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ایران دیدار کند. وی همچنین با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران و علی لاریجانی مشاور رهبری ایران دیدار کند.

این اولین بار در طول ۴۴ سال گذشته است که چنین سفری از سوی یک نخست وزیر کره جنوبی به تهران انجام می‌شود.

به گزارش یونهاپ، آن طور که دفتر نخست وزیری کره جنوبی اعلام کرده، چانگ سیه کیون علاوه بر این با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران ملاقات خواهد کرد.

این سفر دو روز پس از آن انجام می‌شود که ایران نفتکش کره جنوبی را که پیش‌تر به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی در آب‌های خلیج فارس توقیف کرده بود، آزاد کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چون سی کیونگ در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر خواهد کرد.

نخست وزیر کره جنوبی در این سفر علاوه بر مذاکره با معاون اول رئیس جمهور کشورمان با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین دیدار دوستانه با علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری نیز با توجه به پیشینه روابط دو مقام ایرانی و کره‌ای در برنامه این سفر قرار دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 486132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.