آغاز طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد از طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز (سی ان جی) با اولویت ماشین‌های پرمصرف و اعطای یارانه دولتی به آن‌ها خبر داد.

مسعود ارمغان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این طرح در ادامه طرح ملی و مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر تبدیل خودروهای عمومی به دو گانه سوز اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که اولویت این طرح برای ماشین‌های مسافربر شخصی پر مصرف است، افزود: فهرست اسامی این خودروها از سوی وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده است که می‌توانند از یارانه دولتی این طرح (حدود ۷۵ درصد هزینه تبدیل) استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد گفت: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال خواهد شد و مالکان می‌توانند تنها با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir اقدام به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه مالکان خودروها هرچه سریع‌تر برای ثبت نام در این سایت اقدام کرده و نوبت خود را دریافت کنند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی از طریق فهرستی که از سوی وزارت کشور به وزارت نفت ارائه شده، تبدیل خواهند شد و احتمال دارد در سال آینده این فرصت برای سایر مسافربرهای شخصی نیز بر اساس اولویت پر مصرف بودن فراهم شود.

ارمغان با تأکید بر آماده بودن زیرساخت‌ها در این سامانه برای دریافت اطلاعات خالص و سرعت گرفتن کار ثبت‌نام، گفت: پیمانکاران طرح نیز هم‌زمان به اطلاعات پنل این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند برای کارگاه‌ها و تأمین کالا و مباحث مالی برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 486123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.