قالیباف: سامانه محوری جایگزین ممیزمحوری شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین مادر و اساسی بوده که در حوزه اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز -یکشنبه ۲۲ فروردین- مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: این قانون یکی از قوانین مادر و اساسی بوده که در حوزه اصلاحات اقتصادی کشور تأثیرگذار است و امروز با همت اعضای کمیسیون و نمایندگان مراحل نهایی خود را با رفع ایرادات شورای نگهبان به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند، افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که با اجرای این قانون محقق می‌شود، حذف ممیز محوری و جایگزینی سامانه محوری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسیدگی به حل اختلافات در قانون مالیات بر ارزش افزوده، بسیار شفاف و عادلانه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این قانون به بخش خصوصی و تولیدکنندگان در حوزه پرداخت مالیات توجه ویژه‌ای صورت گرفته است. همچنین مشکلات استقرار مالیات در قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین تکلیف شده است.

قالیباف ضمن تشکر مجدد از نمایندگان، مسئولان اقتصادی و دولت برای همراهی جهت تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای این قانون، جبران کسری بودجه از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی صورت گیرد که یکی از گام‌های جدی در این بخش است. امیدوارم با تصویب چنین قوانینی گامی به سمت اصلاح جدی و اولویت دار مسائل اقتصادی برداریم.

کد خبر 486120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.