اختصاص ٣٠٠ تریبون دفاع با هدف تسهیل نقش‌آفرینی وکلا

رئیس کانون وکلا اصفهان گفت: سالیان درازی است که وکلا در هنگام دفاع در محاکمه دادگستری از جایگاه اختصاصی که در شأن آنها باشد برخودار نمی‌باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"سالیان درازی است که وکلا در هنگام دفاع در محاکمه دادگستری از جایگاه اختصاصی که در شأن آنها باشد برخوردار نمی‌باشند. این امر موجب می‌گردد تا همکاران در جلسات دادرسی و زمانی که می‌خواهند در مقام دفاع از موکلین خود، دفاعیاتشان را همراه با اسناد، مدارک، لوایح و… به پیشگاه محکمه عرضه کنند، در نبود جایگاهی اختصاصی و مشخص، دچار مشکلات زیادی شده و حتی بعضاً برگه‌هایشان نقش بر زمین شده و در وضعیت نامطلوبی که در شأن حرفه‌ای آنان نیست قرار گیرند. با توجه به موارد مذکور و با عنایت به پیشنهاد همکاران گرامی در کمیته دفاع از وکیل، پیگیری و رفع این مشکل، در دستورکار هیئت مدیره کانون وکلا قرار گرفت و در همین راستا در جلسات دیدار ریاست محترم کل دادگستری در کانون وکلا و نیز دیدار هیئت مدیره کانون وکلا با مقامات محترم قضائی موضوع مطرح و پیگیری گردیده و مقرر شد طرح پیشنهادی کانون وکلا اجرایی گردد.

طرحی که بر اساس آن قرار است تعداد ٣٠٠ تریبون دفاع با هدف تسهیل نقش آفرینی وکلا در جلسات رسیدگی و حفظ شأن و جایگاه حرفه‌ای آنان در محاکم، تعبیه و مورد استفاده قرار گیرد. طرح تخصیص تریبون آزاد به وکلا، از مطالبات همیشگی و بحق وکلا استان بوده و در مسیر تحقق بخشیدن به آن، نه فقط مرکز استان، بلکه تمام شهرستان‌های استان اصفهان نیز مدنظر قرار گرفته است. امیدوارم در این سال‌های سخت نهاد وکالت و بویژه در شرایط نامطلوب فعلی حاکم بر جامعه وکالت و در میان انبوهی از هجمه‌ها، حملات و توهین‌ها و کارشکنی‌ها علیه نهاد وکالت و در کنار تلاش‌های صنفی در جهت حفظ این نهاد حیاتی، انجام چنین اقداماتی هرچند کوچک، قدری از رنج همکاران عزیز را کم نماید. "

در مسیر تحقق بخشیدن به طرح تخصیص تریبون آزاد به وکلا

کد خبر 486115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.