میادین شورا و کوثر کرمان پیاده‌راه می شود

شهردار کرمان گفت: دو پروژه پیاده راه سازی (میدان شورا و میدان کوثر) در برنامه شهرداری قرار دارد که پروژه میدان شورا زودتر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم زاده در مراسم کلنگ‌زنی پروژه "پیاده راه سازی میدان توحید" کرمان، اظهار کرد: بحث پیاده راه سازی میدان توحید (ارگ) در پایان دوره قبل شورا مطرح بود و پیاده راه سازی خیابان تجلی نیز جز طرح بود که مطالعه طرح توسط مشاور انجام شده و کل بافت گلبازخان در کاربری و حوزه شهرسازی مطالعه شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به دغدغه کسبه اطراف میدان و شرایط اقتصادی سعی کردیم اجرای پروژه به بعد از ایام نوروز موکول شود، افزود: پیاده راه سازی میدان توحید در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست درون میدان است.

شهردار کرمان با بیان اینکه با اجرای عملیات بهسازی، درختان حفظ می‌شود و میدان پیاده راه کامل و امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و نمایشی. را خواهد داشت و برای حضور مردم امن می‌شود، تصریح کرد: فاز دوم پروژه، پیاده راه سازی خیابان تجلی و فاز سه رینگ اطراف میدان است که اعتبار فاز اول و سه ۱۸ و نیم میلیارد تومان و قرار است در بازه زمانی چهار ماه تحویل داده شود.

وی ادامه داد: دو پروژه پیاده راه سازی دیگر (میدان شورا و میدان کوثر) را نیز در برنامه داریم که پروژه میدان شورا زودتر اجرا خواهد شد؛ البته در طراحی خیابان تجلی راسته گذر فرهنگی و هنری دیده شده که در این گذر آثار هنری تولید و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

عالم زاده با اشاره به بهره برداری از پنج دستگاه کامیون خریداری شده شهرداری کرمان، گفت: برای خرید این ماشین آلات هشت و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان سبک شهرداری در سه سال اخیر نوسازی شده و اکثر اتوبوس‌ها اورهال شده و ۲۰ دستگاه نو نیز خریداری شده است، افزود: نقطه ضعف شهرداری ماشین آلات سنگین است که تا پایان این دوره شهرداری نوسازی خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 486102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.