انبوه پروژه‌های آماده افتتاح در اصفهان/ توقف افتتاحیه‌های هفتگی به دلیل شیوع کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعدادپروژه‌های شهری قابل افتتاح در شهر آنقدر زیاد است که می‌توانستیم هر هفته دو روز را برای افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها اختصاص دهیم اما شرایط حاکم، مانع از این کار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه افتتاح هفتگی پروژه‌های شهری اصفهان تحت عنوان "هر یکشنبه، یک افتتاح" به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، متوقف شده است، اظهار کرد: تعداد زیادی از پروژه‌ها آماده تحویل به شهروندان است و این تعداد آنقدر زیاد است که می‌توانستیم هر هفته دو روز را برای افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها اختصاص دهیم اما شرایط حاکم، مانع از این کار شد.

وی افزود: مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی قرار بود با حضور معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شود که این سفر منتفی شد و امیدواریم شرایط هرچه زودتر برای افتتاح این پروژه فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پروژه‌های دیگر مانند ورزشگاه رستم، میدان شهدای هسته‌ای و خیابان ارغوانیه، فرهنگسرای دکتر محمدجواد شریعت، طرح بازآفرینی چهارباغ عباسی و میدان امام حسین (ع)، ورزشگاه آیدین ملکیان، خیابان آیت‌الله طاهری، راه‌اندازی سامانه‌های AVL و AFC و دفاتر تسهیلگری همگی آماده افتتاح است.

وی تصریح کرد: امید است به‌زودی بتوانیم با حضور مردم این پروژه‌ها را افتتاح کنیم و برای تمام کسانی که جهت سامان بخشیدن به این پروژه‌ها تلاش کردند آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

از ترویج منکرات در ماه رمضان جلوگیری شود

نصراصفهانی با اشاره به خطبه پیامبر اکرم (ص) در روزهای پایانی ماه شعبان، ماه مبارک رمضان را ماهی دلنشین، ارجمند و ارزشمند دانست و اظهار کرد: امیدوارم همگان بتوانیم با ورودی با برکت به این ماه، فرصت خودسازی بیشتر در ماه مهمانی خدا را مغتنم بشماریم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی در ماه رمضان باید بتواند فضای معنوی مناسبی را برای شهروندان ایجاد کند، افزود: از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری درخواست داریم با توجه به محدودیت‌ها، برنامه‌ها را به سمتی سوق دهند که موانعی که بر سر راه رونق مساجد در ماه رمضان است تا حدی جبران شود.

نصراصفهانی گفت: در این خصوص نقش دیگر سازمان‌های متولی امور فرهنگی نیز حائز اهمیت است و باید در جهت ارتقای فضای معنوی شهر تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، ادامه داد: چه کسانی که به دلایلی معذوریت دارند و روزه نمی‌گیرند و چه آن‌هایی که در زمره روزه‌داران هستند، باید مراقبت کنند تا حرمت این ماه عزیز پاس داشته شود.

وی تاکید کرد: شایسته است از هرگونه اقدامی که منجر به هتک حرمت ماه رمضان می‌شود، پرهیز کرده و در این ماه مروج معروف باشیم و از ترویج منکرات در شهر جلوگیری کنیم.

دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌ها تأمین شود

نصراصفهانی افزود: کرونای جهش‌یافته سرکشی خود را آغاز کرده، همچنان در کشور استمرار حیات می‌دهد، جان عزیز بسیاری از شهروندان را می‌گیرد، بیمارستان‌ها دوباره درگیر مبارزه با آن شده‌اند و کادر درمان را با موج جدیدی از بیماری مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا سلامت جامعه به بهترین شکل رقم بخورد، گفت: وقتی شمار مبتلایان زیاد می‌شود، نیاز به تجهیزات درمانی و دارویی بیش از گذشته خواهد بود لذا مسئولان مربوط در تأمین این تجهیزات، به ویژه تأمین دستگاه اکسیژن اهتمام کنند و امیدواریم دیگر از مدیریت هیچ بیمارستانی نشنویم که بیماران با کمبود دستگاه اکسیژن مواجه هستند.

بسته تشویقی ساخت‌وساز به شورای شهر ارائه شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری باید هرچه زودتر لایحه بسته تشویقی ساخت‌وساز را همانند سال گذشته ارائه دهد، افزود: برای آنکه فرصت را در این زمینه ازدست ندهیم، لازم است هرچه سریع‌تر شرایط بهره‌مندی شهروندان از بسته‌های تشویقی را ایجاد کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با اراده‌ای که شهردار اصفهان و تأکیدی که شورای شهر دارد، پس از تصویب بسته‌های تشویقی، شهرداری‌های مناطق از دریافت مبالغی تحت عنوان خودیاری فاصله گرفته و اجازه تنفس فعالیت به شهروندان به‌ویژه سرمایه‌گذاران را بدهند.

نصراصفهانی افزود: سرمایه‌گذاران باید حق و حقوق شهر را پرداخت و زمینه‌های ایجاد انگیزه در این افراد فراهم شود زیرا صنعت ساختمان در سالی که باید مانع‌زدایی تولید به نحو مناسبی انجام شود می‌تواند چرخ تولید را به حرکت در آورده و اشتغالی که به‌واسطه بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز در شهر ایجاد شده را استمرار بخشد.

پرونده‌های مربوط به تعاونی‌ها در مناطق رسیدگی شود

وی تاکید کرد: تعداد معدودی از پرونده‌ها در شهرداری مناطق مختلف وجود دارد که با وجود تعداد کم، افراد زیادی را درگیر کرده است بنابراین امیدواریم هرچه سریع‌تر حل شود تا مشکل کسانی که به‌واسطه بلاتکلیفی این پرونده‌ها آسیب می‌بینند درحالی که هیچ نقشی در آن نداشته‌اند، رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهردار حقوقدان، مشاوران حقوقی و اداره حقوقی شهرداری انتظار داریم، این مسائل به‌ویژه در خصوص تعاونی‌ها به‌زودی رفع شود زیرا حل مسائل یکی از این پرونده‌ها موجب رضایتمندی تعداد زیادی از شهروندان خواهد شد.

وی همچنین در این حلسه یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی را گرامی داشت و او را اسوه اخلاص، تواضع و فروتنی، شهامت و شجاعتی دانست که شهره خاص و عام بود.

نصراصفهانی با اشاره به درگذشت مرحوم نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان، او را انسانی شریف، پارسا، پاکدست، مسئولیت‌شناس و ساده‌زیست معرفی کرد.

کد خبر 486098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.