تعطیل کردن شهرها به اقتصاد کشور ضربه می‌زند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعطیل کردن شهر ضربه‌های فراوانی به اقتصاد کشور و مردم می‌زند، گفت: سلامت شهروندان در این شرایط مهم‌تر از هر مسئله‌ای است و روند واکسیناسیون عمومی باید تسهیل و تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است، اظهار کرد: این ماه فرصتی برای نیایش، دعا و شب زنده داری است که عشق ملکوتی و انس جاودانه محبوب را پدید می‌آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان می‌ریزد و در پرتو خورشید ماه مبارک رمضان، سلطه عادت‌ها و غریزه‌ها بر زندگی انسان کاهش می‌یابد.

وی افزود: روایات مکرری یادآوری کرده است که روزه داری تنها به دستگاه گوارش و خوردن و آشامیدن خلاصه نمی‌شود بلکه اصل این کار کنترل بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است؛ شاید یکی از مفاهیم این ماه توجه به اخلاقیات و مفهوم انسان سالم بودن است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در طول تاریخ طمع قدرت طلبی در وجود برخی آنچنان ریشه دوانیده است که برای رسیدن به اهداف نامشروع خود از هیچ دسیسه، نیرنگ و رفتار ناشایستی دریغ نمی‌کنند و گویا مطامع دنیوی آنچنان درگیرشان کرده که راه بازگشتی برایشان نگذاشته است که امیدوارم این افراد مسیر اصلی خود را پیدا کنند.

وی ادامه داد: چند روزی است که با شیوع موج چهارم کرونا در کشور روبرو شدهایم که با توجه به گفته متخصصین واکسیناسیون عمومی و اعمال محدودیت‌های کرونایی رمز پیروزی در برابر این ویروس است، کشورهایی که همزمان در چند جبهه برای مبارزه با کرونا عمل می‌کنند در مبارزه با این بیماری موفق هستند.

زندآور اضافه کرد: قرمز شدن وضعیت کرونا اکثر شهرهای کشور مسئله غیرقابل پیش بینی نبود، شلوغی‌های بازار در آخر سال، مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های مختلف این بیماری شیوع پیدا کرده است. اگر در تعطیلات نوروز محدودیت‌ها ایجادمی‌شد شاهد وضعیت کنونی نبودیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعطیل کردن شهر ضربه‌های فراوانی به اقتصاد کشور و مردم می‌زند، خاطرنشان کرد: سلامت شهروندان در این شرایط مهم‌تر از هر مسئله‌ای است و روند واکسیناسیون عمومی باید تسهیل و تسریع شود. پیش بینی شده که اگر واکسیناسیون عمومی در ایران طبق روال کنونی پیش برود، ۱۰ سال طول می‌کشد تا این اقدام به نتیجه برسد.

وی گفت: موضوع واکسیناسیون عمومی و حمایت از افراد آسیب دیده از تعطیلی مشاغل، با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه از مسائل بسیار مهمی است که باید تمام ارکان نظام در کنار هم و با همکاری و مجاهدت در رفع آن کوشا باشند تا بتوانیم از شرایط سخت کنونی عبور کنیم زیرا در غیر این صورت شرایط بسیار ناگواری را در آینده تجربه خواهیم کرد.

کد خبر 486095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.