آخرین جزئیات پروژه خط دو مترو اصفهان

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: سال گذشته با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان ۳۰ درصد کل سازه و سیویل و عملیات عمرانی مورد نیاز خط دو با ۱۲ ایستگاه به اتمام رسید.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ عملیات حفاری خط دو مترو اصفهان به صورت تونل‌های دو چشمه به قطر ۶.۵ متر با استفاده از تی. بی. ام هایی از جبهه شمال شرق آغاز شده و ایستگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال احداث است.

وی افزود: در خط دو مترو اولویت نخست اجرا از سمت ایستگاه دارک (شمال شرق اصفهان) تا ایستگاه مدرس نجفی (بخش غرب اصفهان) به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان ۳۰ درصد کل سازه و سیویل و عملیات عمرانی مورد نیاز خط دو با ۱۲ ایستگاه انجام شده است.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌های تی بی ام از جبهه شمال شرق از ایستگاه دارک به سمت زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی حرکت کرده و تا یک ماه آینده اولین تی بی ام وارد ایستگاه لاله می‌شود، گفت: با ورود تی بی ام به ایستگاه لاله، ایستگاه پنجم را از سمت شمال شرق خط دو مترو فتح خواهیم کرد.

بنکدار ادامه داد: حرکت تی بی ام ها در ادامه به سمت ایستگاه‌های قدس و امام علی (ع) خواهد بود، اظهار کرد: امسال در صدد فعال کردن دو ایستگاه آمادگاه و امام علی (ع) هستیم تا در بخش میانی شهر نیز عملیات عمرانی خط دو مترو را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در جبهه غربی ایستگاه‌های فلسطین و هاتف و در جبهه شمال شرقی دو ایستگاه ابن سینا و امام علی (ع) اجرایی نشده که در سال جاری با تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آنها را آغاز خواهیم کرد تا قبل از ورود تی. بی. ام ها ساخته شود.

کد خبر 486090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.