فولاد ۴_ العین امارات ۰/ شب به یادماندنی نکو و شاگردان در ریاض

فولاد با چهار گل العین را در هم کوبید تا جواز حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فولاد خوزستان در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ریاض عربستان از ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه امروز - ۲۱ فروردین ماه - به مصاف العین رفت که شاگردان نکونام توانستند با به ثمر رساندن چهار گل، مقتدرانه راهی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های فولاد و العین

ورزشگاه: پرنس فیصل بن فهد، ریاض (عربستان سعودی)

تماشاگر: -

گل‌ها: صالح حردانی (دقیقه ۴۱- برای فولاد) - لوسیانو پری را مندز (دقیقه ۴۸ و ۹۰ - برای فولاد) - آیاندا پاتوسی (دقیقه ۵۵- برای فولاد)

اخطار:

اخراج:

فولاد ایران: محسن فروزان، صالح حردانی، مهران موسوی، عارف آغاسی، مهران درخشان مهر، زبیر نیک نفس، محمد آبشک (دقیقه ۶۹- احمد عبدالله زاده)، آیاندا پاتوسی (دقیقه ۸۰- حسین ابراهیمی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۰- صابر حردانی)، لوسیانو پی را، ساسان انصاری

سرمربی: جواد نکونام

العین امارات: خالد عیسی، یحیی نادر، کایو کانیدو، لابا کودجو، بندرالاحبابی، ایریک ماندیز، خالد البلوشی (دقیقه ۶۶- احمد برمنمهند سالم، تسوکاسا شیوتانی، سعید جمعه، محمد عباس (دقیقه ۶۶- ناصر شیخالی)

سرمربی: پدرو امانوئل

داور: شیلان پری را (بنگلادش)

شرح بازی:

دو تیم محتاطانه پا به میدان گذاشتند اما به نظر می‌رسید فولادی‌ها در دقایق ابتدایی پیروز نبردهای میانه میدان بوده و نمایش نسبی بهتری داشتند. با گذشت زمان العینی‌ها تسلط بهتری به دست آورده و توپ و میدان را تصاحب کردند. در این شرایط شاگردان نکونام با سپردن توپ به حریف، فضاها را پوشش داده و سد دفاعی هوشمندانه‌ای مقابل نماینده امارات تشکیل داده بودند.

در یک سوم پایانی نیمه نخست فولاد دوباره نبض بازی را در اختیار گرفته و چند موقعیت خطرناک روی دروازه العین به وجود آورد که با درخشش خالد عیسی، گلر اماراتی راه به جایی نبرد. فشار فولاد بالاخره مقاومت العین را شکست و دقیقه ۴۱ صالح حردانی روی ضد حمله قفل دروازه حریف را فرو ریخت تا شاگردان نکونام برنده به رختکن بروند.

نیمه دوم با شوک دیگری برای العینی‌ها آغاز شد. کرنر ارسالی پاتوسی و ضربه سر پری را در چند قدمی دروازه اختلاف را به دو گل افزایش داد. پس از گل العین فشارش روی دروازه فولاد را افزایش داد و با ارسال از چپ و راست برای کایو و سایر مهاجمانش قصد جبران نتیجه را داشتند اما این آیاندا پاتوسی بود که روی فرصت طلبی و حرکت تکنیکی انصاری، توانست در دقیقه ۵۵ سومین گل را نیز به تور دروازه تیم اماراتی چسبانده و خیال نکونام را راحت کند.

در ادامه بازی آرام تر شد و اگر چه العینی‌ها حملاتی را پایه‌ریزی کردند اما چندان خطرناک نبود و به راحتی دفع شد. در ادامه فولاد باز هم مالکیت را تصاحب کرد و دوباره دقیقه ۹۰ روی ضد حمله و پاس انصاری، توپ به لوسیانو پری را رسید تا با شوتی زمینی گل چهارم را به ثمر برساند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۱- صالح حردانی) - ضد حمله سریع فولادی‌ها با تعداد نفرات بالا آغاز شد. آن‌ها توپ را به ساسان انصاری در بیرون محوطه جریمه العین رساندند تا او نیز با پاسی دقیق، حردانی را در محوطه حریف راه بیاندازد تا با شوتی در نزدیکی محوطه شش قدم، توپ پس از گذشتن از میان پاهای مدافع العین که قصد داشت توپ را با تکل تصاحب کند، وارد دروازه شود.

۰-۲ (دقیقه ۴۸- لوسیانو پری را) - کرنر ارسالی آیاندا پاتوسی دقیقاً روی سر لوسیانو پری را فرود آمد تا او با ضربه سر دومین گل را وارد دروازه العین کند.

۰-۳ (دقیقه ۵۵- آیاندا پاتوسی) - ساسان انصاری با گذشتن از سعید جمعه از سمت چپ به درون محوطه زد و ضربه او پس از تغییر مسیر، در آستانه دروازه جلو پا آیاندا پاتوسی افتاد تا به راحتی قفل دروازه العین را بگشاید.

۰-۴ (دقیقه ۹۰- لوسیانو پری را) - روی پاس انصاری، لوسیانو پری را در فضا خالی توپ را به دست آورد و در موقعیت تک به تک شوتی زمینی‌اش وارد دروازه حریف شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۲- کاشته ایستگاهی آیاندا پاتوسی از سمت چپ محوطه العین مستقیم به سمت گلر رفت که خالد عیسی توپ را مشت کرد.

دقیقه ۳۳- پاس پاتوسی به فضا خالی، صالح حردانی را صاحب توپ کرد و شوت سرکش او را در آستانه ورود از بالا به دروازه العین را خالد عیسی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۹- ضربه سر کایو با اختلاف اندک از کنار دروازه فروزان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵- آیاندا پاتوسی ضربه ایستگاهی را از فاصله نسبتاً بلند و به شیوه کاشته رونالدینیو مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۰۲ فرستاد و عیسی توپ را با یک دست به کرنر فرستاد.

کد خبر 486043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.