افزایش ۷۸ درصدی پارک‌ کوتاه مدت خودروها در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از افزایش ۷۸ درصدی پارک‌ کوتاه مدت خودروها در شهر با اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند خبر داد.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند نیاز به فرهنگ‌سازی، استفاده از بستر اینترنتی مناسب، انتخاب درست شبکه معابر و همکاری مؤثر پلیس راهور داشت که خوشبختانه بسترسازی لازم انجام و طرح با موفقیت اجرا شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی شهرداری برای اجرای این طرح در ۱۳۰ خیابان شهر مدنظر بود که در مرحله نخست مصوبه لازم از شورای شهر برای اجرا در ۳۰ خیابان شهر دریافت و در ۱۳ خیابان اجرا شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: این طرح در ۱۳ خیابان شهر از جمله نظر، شیخ بهایی، توحید، کاشانی، طالقانی، شمس‌آبادی، چهارباغ بالا و شریعتی اجرا شده و رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای فازهای بعدی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند تا رسیدن به ۳۰ خیابان مورد نظر اجرا خواهد شد.

بنده‌خدا با بیان این که در این طرح پارک خودروها در مدت زمان کمتر از نیم ساعت رایگان است، افزود: با اجرای این طرح پارک‌های کوتاه مدت خودروها تا ۷۸ درصد افزایش و پارک‌های دوبل به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی هدف از اجرای طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند خودروها را کاهش پارک طولانی مدت خودروها و افزایش عدالت فضایی شهر در استفاده از فضاها برای پارک خودروها، تشویق به استفاده از پارکینگ‌ها و استفاده هر چه بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: شهروندان باید برای موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح و برقراری عدالت فضایی، انتظام بخشی و جلوگیری از بی‌نظمی‌ها مشارکت کنند.

کد خبر 485976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.