مضرات همبرگر و خطرابتلا به زوال عقل/مراقبت از پوست با انار

خواص بی‌نظیر گیاه نعناع، مراقبت از پوست با انار، اثرات مخرب مواد قندی برای رشد مغز کودک، مضرات همبرگر و خطر ابتلا به زوال عقل، خوردن سبزیجات تخمیر شده راهی برای مقابله با کرونا و خطرات خوردن قرص بدون آب را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نعنا یکی از سبزی‌های معطر و دوست داشتنی است که امروزه استفاده از آن در رژیم غذایی بسیار رایج است، محققان تاکید دارند گیاه نعنا دارای خواص بی نظیری در سلامتی بدن از جمله بهبود هضم غذا، کمک به کاهش وزن، تسکین حالت تهوع، افسردگی، خستگی و بی حالی و سردرد دارد.

از نعنا به عنوان یک گیاه دارویی در درمان آسم، از دست دادن حافظه و مشکلات پوستی استفاده و بنا بر تحقیقات انجام شده می‌تواند علائم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی را تسکین دهد، عطر این گیاه نیز به ترشح بیشتر بزاق که حاوی آنزیم‌های هضم کننده غذا است کمک و در نتیجه در بهبود کارکرد دستگاه گوارش تأثیر گذار است.

خطرات خوردن قرص بدون آب

اگر پس از مصرف قرص احساس درد پشت جناغ سینه، سوزش، تهوع و استفراغ کردید به پزشک مراجعه کنید، احتمالاً بعد از انجام آندوسکوپی شاهد ایجاد زخم‌هایی در مری خواهیم بود که نشان از آسیب ناشی از مصرف قرص‌هاست

باز شدن قرص داخل مری، پیش از رسیدن به معده باعث ایجاد اختلالاتی وحشتناک در مری و حتی سوراخ شدن آن می‌شود. قرص پس از بلعیده شدن توسط تحرکات مری به سمت معده هدایت می‌شود، با توجه به اینکه قرص‌های مصرفی اغلب شکل مناسبی ندارند و عنصری سخت برای بلعیدن محسوب می‌شود، بدیهی است که برای سر خوردن و پایین رفتن از مری نیاز به همراه شدن با مایعاتی مانند آب دارد.

برخی از قرص‌ها مانند قرص‌های آهن، قرص‌های پتاسیم، برخی آنتی بیوتیک‌ها، داروهای تتراسیاکلین و اتی سایکلین و همین طور برخی از داروهای درمان پوکی استخوان به مری آسیب می‌رسانند، خطر ایجاد آسیب ناشی از مصرف این داروها بسیار بالاست تا جایی که حتی پزشکان این حوزه به بیماران توصیه می‌کنند حتماً این قرص‌ها را ایستاده، با شکم خالی و همراه با آب فراوان مصرف کنند.

مضرات همبرگر و خطر ابتلاء به زوال عقل

مطالعه‌ای جدید در انگلیس نشان داد که خوردن گوشت فرآوری شده و همبرگر ممکن است خطر ابتلاء به زوال عقل را افزایش دهد، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد خوردن یک برش در روز از گوشت فرآوری شده می‌تواند احتمال ابتلاء به زوال عقل را تا ۴۴ درصد افزایش دهد.

طبق این مطالعه، افرادی که روزانه ۲۵ گرم گوشت فرآوری شده می‌خورند ۴۴ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به زوال عقل هستند، در حالی که کسانی که روزانه ۵۰ گرم گوشت فرآوری نشده مصرف می‌کنند ۲۰ درصد کمتر دچار این بیماری می‌شوند

علاوه بر این، مطالعه انجام شده توسط دانشگاه لیدز پس از بررسی اطلاعات مربوط به ۵۰۰ هزار نفر، رابطه احتمالی بین خوردن گوشت و ابتلاء به زوال عقل را کشف کرد. پروفسور "جانت کید" لیدر این مطالعه، اظهار کرد: هر کاری که می‌توانیم برای کشف عوامل خطر احتمالی زوال عقل انجام دهیم، می‌تواند به ما در کاهش نرخ این وضعیت ناتوان کننده کمک کند.

مضرات همبرگر و خطرابتلا به زوال عقل/مراقبت از پوست با انار

مراقبت از پوست با انار

انار میوه‌ای سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و روغن هسته آن، میزان زیادی اسید الاژیک دارد که آنتی‌اکسیدانی علیه رشد تومورهای پوستی است، این روغن، درمان فوق‌العاده‌ای برای پوست‌های خشک است، به پوست نفوذ می‌کند و خاصیت ضدالتهابی و نرم‌کنندگی دارد و به خاطر آنتی‌اکسیدان پانیسیک اسید و امگا ۳ که در آن موجود است، پوست خشک و ترک‌خورده را به سرعت احیا، نرم و مرطوب می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های این میوه، پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، بنابراین می‌توان برای داشتن پوستی شاداب و سالم، از آب انار و روغن هسته انار استفاده کرد.

خوردن سبزیجات تخمیر شده راهی برای مقابله با کرونا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که سبزیجات تخمیر شده مانند کلم سبز و گل کلم تخمیر شده می‌تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و راهی برای مقابله با کرونا باشد، ترشی شور که دارای سبزیجات تخمیر شده است برای محافظت در مقابل کرونا و عفونت مفید است.

«آنتونی هابسون» دانشمند بالنی دستگاه گوارش انگلستان در این خصوص، اظهار کرد: روده ما بزرگ‌ترین اندام ایمنی بدن است و خط مقدم نبرد برای محافظت از ما در برابر باکتری‌ها و ویروس‌هاست. برای محافظت از روده باید طیف متنوعی از غذاها را بخوریم از این رو سبزیجات و غذاهای تخمیر شده غنی از باکتری‌های پروبیوتیک هستند که سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و می‌توانند در صورت سلامت به خوبی با کرونا و دیگر بیماری‌های مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: خوردن ماست و شیرهای پروبیوتیک نیز در این زمینه کارساز است. مطالعات نشان داده که افرادی که سبزیجات تخمیر شده در منوی غذایی شأن استفاده کردند کمتر با خطر مرگ ناشی از کرونا روبرو بوده‌اند. در کنار سبزیجات تخمیر شده راهکارهایی چون شستن دست‌ها، استفاده از ویتامین دی، خواب کافی، کاهش استرس و کاهش وزن می‌تواند برای مقابله با کرونا مفید باشد.

مواد قندی برای رشد مغز کودک مضر است

تحقیقات جدید محققان دانشگاه جورجیا بر روی یک مدل حیوانی نشان داده است که مصرف روزانه نوشیدنی‌های شیرین شده با قند در دوران بلوغ باعث اختلال در عملکرد یادگیری و حافظه در بزرگسالی می‌شود، این گروه همچنین نشان داد که تغییر در باکتری‌های روده ممکن است عامل اصلی اختلال حافظه ناشی از قند باشد.

مضرات همبرگر و خطرابتلا به زوال عقل/مراقبت از پوست با انار

رژیم غذایی مملو از قند با تأثیرات سلامت نظیر چاقی و بیماری قلبی و حتی اختلال در عملکرد حافظه مرتبط است، «امیلی نوبل»، سرپرست تیم تحقیق، در این خصوص، اظهار کرد: مصرف مواد قندی در اوایل عمر موجب افزایش میزان باکتری‌های موسوم به Parabacteroide ها می‌شود و هرچقدر میزان این باکتری‌ها در روده بیشتر باشد، عملکرد مغز حیوانات مورد آزمایش بدتر است»
وی افزود: ما دریافتیم که این باکتری‌ها به تنهایی برای ایجاد اختلال در حافظه همانند مواد قندی عمل می‌کنند، اما در انواع دیگر عملکردهای حافظه نیز اختلال ایجاد می‌کنند.

محققان توصیه می‌کنند مصرف مواد قندی باید کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد، محققان در مطالعات خود مشاهده کردند مصرف مواد قندی در اوایل عمر موجب اختلال در بخش حافظه و یادگیری هیپوکامپ مغز می‌شود.

کد خبر 485975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.