هشدارهای آتش‌نشانی شهرکرد در فصل بهار

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمت ایمنی شهرداری شهرکرد نسبت به لزوم رعایت نکات ایمنی در فصل بهار هشدار داد.

عنایت‌الله راهنورد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با موج چهارم شیوع کرونا یک دستگاه خودرو آتش نشانی به منظور ضد عفونی معابر عمومی، غسالخانه‌ها، پایانه‌های مسافربری و پارک‌ها اختصاص داده شده است.

وی افزود: نوع حوادث در فصل‌های مختلف سال با یکدیگر تفاوت داد در این فصل به دلیل بارندگی، صاعقه، ریزش کوه و رانش زمین در برخی مکان‌ها ترجیح این است که افراد کوهنوردی نکنند و یا در صورت لزوم لباس عایق همراه داشته باشند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمت ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: در فصل سرد سال، سنگ‌ها دچار شکست شده و با بارندگی در فصل بهار گل و لای بین آنها شسته شده و سنگ‌ها آزاد می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد در این فصل زیر دکل‌های برق اطراق و حرکت نکنند زیرا زمین نم دارد و حجم عبور الکتریسیته در این مکان‌ها بیشتر بوده و ممکن است دچار برق گرفتگی شوند.

راهنورد اضافه کرد: از حرکت کردن کنار چاه‌ها، دهانه قنات‌ها که درپوش ندارند به دلیل احتمال ریزش سطح چاه عبور نکنند یا کشاورزانی که در این فصل اقدام به لایروبی چاه خود می‌کنند، یک علامت در محدوده چاه قرار داده تا افراد بدانند چاه اکنون درپوش ندارد و احتیاط کنند و موجب سقوط افراد نشود.

وی تاکید کرد: در جاده‌ها به دلیل بارش باران و لغزندگی جاده‌ها احتمال واژگونی خودرو به ویژه در مناطق کوهستانی زیاد است که چهارمحال و بختیاری هم کوهستانی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد عنوان کرد: در ساختمان‌ها نیز توصیه می‌شود با برداشتن بخاری‌ها حتماً ارتباط‌های گازی قطع شود زیرا گاهی نشت گاز حادثه آفرین شده است.

کد خبر 485940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.