آغاز مرحله نخست ساماندهی ترافیکی منطقه ٩ اصفهان در سال جاری

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از آغاز مرحله نخست ساماندهی ترافیکی این منطقه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تکمیل ادامه خیابان بهشت در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقداماتی که در بحث ساماندهی ترافیک و جلوگیری از تخلفات رانندگی صورت گرفته، اظهار کرد: خیابان آتشگاه جاذبه‌های توریستی و گردشگری پیدا کرده از این رو در ساعات پیک ترددها به ویژه هنگام ظهر و شامگاه در نقاط مختلف این نقطه از شهر شاهد بروز ترافیک زیاد هستیم.

وی افزود: به منظور هدایت ترافیک و اطلاع‌رسانی به شهروندان برای آگاهی از میزان ترافیک، تابلو VMS حدفاصل خیابان نبوی منش و خیابان بهشت در نظر گرفته شده که به رانندگان خودروها با توجه به وجود ترافیک، مسیر جایگزین (خیابان بهشت و خیابان قدس) را پیشنهاد می‌دهد تا جهت دسترسی به شمال غرب و شمال شرق انتخاب کنند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تکمیل ادامه خیابان بهشت را یکی دیگر از پروژه‌های این منطقه در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: تا پایان امسال فاز دوم آن نیز به پایان می‌رسد؛ البته ۸۰۰ متر باقی مانده در حال آزادسازی مسیر و اجرا است.

وی با بیان این که خیابان‌های بهستان و کوهانستان احداث و ایمن‌سازی شده است، تصریح کرد: احداث تقاطع در خیابان شهید نبوی منش (مقابل کوچه محمودی) به زودی اجرایی می‌شود همچنین مناسب‌سازی پیاده‌رو خیابان آتشگاه با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

رفیعی با اشاره به روند ساماندهی خیابان شهیدان تیموری (مقابل بوستان مهر)، گفت: برای جایگزین کردن مسیر تردد خیابان آتشگاه پیشنهاداتی مطرح و در مرحله بررسی است از جمله این که پیشنهاد ادامه خیابان بهستان به خیابان نبوی منش به صورت کمکی خیابان آتشگاه مطرح شده، اما هنوز تصویب نشده است.

وی اظهار کرد: طرح پیشنهادی دیگر از طرف معاونت ترافیک مبنی بر استفاده از مسیر کمکی شهید خرازی که از پل امام خمینی مسیر جدا می‌شود و در راستای خیابان قدس از منطقه دو شهرداری عبور می‌کند و به خیابان قدس متصل می‌شود، برای کمک به رفع ترافیک خیابان آتشگاه در حال پیگیری است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: خوشبختانه خیابان حجازی و ادامه خیابان مدرس نجفی در منطقه دو شهرداری بار ترافیک خوبی گرفته است.

کد خبر 485909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.