دانشگاه هنر اصفهان در جایگاه نخست دانشگاه‌های هنر کشور قرار گرفت

دانشگاه هنر اصفهان براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه اول دانشگاه‌های هنر کشور را در سال ۹۹ کسب کرد.

به گزارش ایمنا، دانشگاه هنر اصفهان بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه اول دانشگاه‌های هنر کشور را در سال ۹۹ کسب کرد. در این رتبه بندی دانشگاه‌های هنر تهران، هنر اسلامی تبریز و هنر شیراز در رتبه‌های دوم و تا چهارم قرار گرفتند.

در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است که هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود.

دانشگاه هنر اصفهان در سال ۵۵، با نام دانشکده پردیس اصفهان و با محوریت دروس هنری تأسیس شد. این دانشگاه اولین مرکز آموزش عالی در کشور است که مرمت آثار هنری و باستانی را تدریس کرد.
دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در دانشکده‌های حفاظت و مرمت، پژوهش‌های عالی هنر و کارآفرینی، معماری، طراحی صنعتی و شهرسازی، هنرهای تجسمی و کاربردی و صنایع دستی تحصیل می‌کنند.

منبع: دانشجو
کد خبر 485895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.