آیین‌نامه اعضای هیات علمی بومی‌سازی می‌شود

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از برنامه این دانشگاه برای بومی سازی آیین نامه اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: طرح‌های تعاون و عضو هیات علمی وابسته برای توسعه دوره‌های کارشناسی ارشد را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دوست محمد سمیعی در بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز این دانشگاه، تاکید کرد: در حال حاضر تعداد ۷۸ هزار دانشجوی معلم، ۲۵ هزار مهارت آموز حق التدرس و ۲۷ هزار مهارت آموز آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و ۲۷ هزار کلاس درس به شیوه مجازی در سطح کشور برگزار شده است.

وی گفت: با توجه به آمار بالای دانشجویان در سال تحصیلی جدید، همراهی بیش از پیش استان‌ها در این زمینه حائز اهمیت بوده و اگر ستاد مقابله با کرونا در تابستان به این نتیجه برسد که مشکلی جهت برگزاری کلاس‌های حضوری در مهر ماه وجود نخواهد داشت، دانشگاه فرهنگیان برای تجهیز و آماده سازی کلاس‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

وی بومی سازی آیین نامه اعضای هیات علمی را مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: با رایزنی‌های صورت پذیرفته با وزارت علوم و حمایت رییس دانشگاه فرهنگیان، اقدامات لازم درخصوص طرح تعاون و عضو هیات علمی وابسته برای توسعه دوره‌های کارشناسی ارشد، انجام پذیرفته است.

سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، تفکیک سامانه مهارت آموزی از سامانه گلستان و وجود سامانه‌ای مستقل برای مهارت آموزان را ضروری دانست و تصریح کرد: دانشگاه نیازمند به وجود واحدی مستقل برای ارائه آموزش‌های الکترونیکی است همچنین آزمایشگاه‌ها خصوصاً در دروس علوم پایه باید تجهیز شود و حدود ۳۲ هزار نفر دانشجوی درس کارورزی را به صورت شناور ساماندهی کنیم.

کد خبر 485875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.