بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

پرسپولیسی‌ها و پیکانی‌ها مدعی‌اند حضور فلاحیان در لیست شهر خودرو غیرقانونی بوده و فسخ این بازیکن با نود ارومیه جعلی بوده است و به همین علت، علیه این باشگاه شکوایه‌ای را در مراجع انضباطی طرح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر چه تقابل هفته گذشته سرخ‌پوشان مشهدی و تهرانی برنده‌ای نداشته و شاهد جنجال خاصی در جریان این مسابقه نبودیم اما حاشیه اصلی این دیدار با سوت پایان مسابقه آغاز شد. حسین بادامکی، سرپرست شهر خودرو شکایتی علیه پرسپولیس در خصوص استفاده و بازی دادن به عیسی آل کثیر را تحویل ناظر مسابقه داد و بلافاصله نیز پرسپولیسی‌ها دز واکنش به این شکایت، اعلام کردند از محمدرضا فلاحیان، خرید نیم فصل دوم شهر خودرو به دلیل فسخ غیر قانونی با تیم قبلی‌اش یعنی نود ارومیه شکایتی را مطرح خواهند کرد.

با این حال به نظر می‌رسد شکایت از عیسی آل کثیر با توجه به حکم و محرومیتی که مدت‌ها تاریخ سرآمدنش ۱۳ فروردین ماه تعیین شده بود، مشکل خاصی برای سرخ‌ها ایجاد نمی‌کرد اما در رابطه با فلاحیان موضوع کمی متفاوت است. باشگاه پیکان خیلی زود خبر از شکایت مشابهش از شهر خودرو در اسفند ماه سال گذشته داد تا حساسیت بیشتری روی پرونده حقوقی علیه هافبک ۲۴ ساله و باشگاهش ایجاد کند.

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

موضع‌گیری پرسپولیس علیه باشگاه مشهدی

ابراهیم شکوری، سخنگو باشگاه پرسپولیس شکایت شأن از شهر خودرو را این گونه شرح می‌دهد: "ما از باشگاه پدیده مشهد شکایت کرده‌ایم؛ زیرا به ما اعلام شده که این تیم مقابل پرسپولیس از یک بازیکن غیرقانونی که فسخ‌قراردادش مشکل دارد، استفاده کرده است. به محض پایان دیدار، نامه اعتراض خود را به ناظر بازی دادیم تا در سازمان لیگ مورد بررسی قرار گیرد. طبق اطلاعات ما، بازیکن تیم پدیده به نام محمدرضا فلاحیان (بازیکن تیم نود ارومیه) که مقابل پرسپولیس به میدان آمد، فسخ‌قرارداد غیرقانونی داشته و اسناد و مستندات آن نیز موجود است. از این‌رو منتظریم تا تکلیفش مشخص شود."

پیکانی‌ها اسفند ماه سال گذشته شکایت کرده‌اند

پیکانی‌ها نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کنند و البته مانند پرسپولیسی‌ها از منبعی می‌گویند که اطلاعات و مدارک را برای شکایت در اختیار این دو باشگاه قرار داده است. امیر صادقی پناه در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: " خبرنگار ایمنا در رابطه با شکایت این باشگاه از محمدرضا فلاحیان، گفت: بعد از جریان دیدارمان با شهر خودرو، متوجه شدیم که این بازیکن را بازی داده‌اند. با پیگیری از مدیران باشگاه نود ارومیه، آنها نیز به ما گفتند آقای فلاحیان با نود قرارداد دارد. طبق گفته مدیرعامل باشگاه نود انگار مهر و امضا ایشان برای فسخ قرارداد توسط این بازیکن به نحوی جعل شده است و هیچ رضایتنامه‌ای به فلاحیان نداده‌اند."

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

او به صراحت اعلام می‌کند شکایت شأن بر پایه ادعا نود ارومیه و مدیرعاملش است و می‌افزاید: "تمام ادعا و استنادمان روی مطالب و مدارکی است که باشگاه و مدیرعامل نود در اختیارمان گذاشتند و ما نیز آن را ضمیمه پرونده کردیم. ادعای پرسپولیس نیز روی همین موضوع استوار است و تا جایی که می‌دانم این مدارک را برای فدراسیون نیز فرستاده‌اند."

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

مدیررسانه ای پیکان همچنین از پیگیری پرونده در کمیته انضباطی خبر می‌دهد و تعطیلات نوروز را عامل به تأخیر افتادن بررسی این پرونده حقوقی می‌داند اما حدس می‌زند به زودی حکم این شکایت نهایی شود؛ شکایتی که به روایت صادقی پناه، پیکانی‌ها انتظار پیروزی سه بر صفر را مانند دیگر همشهری شأن دارند.

شاکی اصلی پاسخگو نیست!

آنچه از صحبت‌ها بالا بر می‌آید، آن است که مدیرعامل باشگاه نود ارومیه مدعی است که رضایت نامه‌ای برای محمدرضا فلاحیان صادر نکرده و در واقع این بازیکن با جعل مهر و امضا مدیرعامل نود توانسته رضایت نامه‌ای را برای خودش صادر و با گرفتن فسخ از هیئت فوتبال آذربایجان غربی، راهی شهر خودرو شود. به همین منظور برای شنیدن صحبت‌های یحیی بهاری، مدیرعامل نود ارومیه با او تماس گرفتیم اما علیرغم پیگیری‌های فراوان خبرنگار ایمنا برای مصاحبه، او از پاسخگویی خودداری کرد که سکوتش به عنوان شاکی اصلی این پرونده، در نوع خود جالب است.

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

واکنش فلاحیان به ادعاهای مطرح شده

با وجود آنکه مدیرعامل نود ارومیه در چند روز اخیر اظهار نظری نداشته اما خود محمدرضا فلاحیان توضیحاتی درباره ادعاهای پرسپولیسی‌ها داده است. او تصریح می‌کند: "این مطالب را در رسانه‌ها خواندم خندیدم و البته تعجب کردم که باشگاه پرسپولیس چگونه درباره قرار داد من تحقیق کرده‌اند که نمی‌دانند من چند هفته است که کارت بازی‌ام را از سازمان لیگ گرفتم و برای پدیده بازی می‌کنم."

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

فلاحیان می‌افزاید: " نامه فسخ قرار داد من با باشگاه نود ارومیه در سازمان لیگ و باشگاه پدیده موجود است و هم سازمان لیگ و هم باشگاه پدیده پیش از امضای قرارداد من استعلام خود را از باشگاه نود ارومیه گرفتند و مشکلی بابت این موضوع ندارم. اگر بنا به شکایتی بود باشگاه نود ارومیه باید شکایت می‌کرد که با توجه به مهر و امضای فسخ قراردادم، قرار دادم با پدیده را امضا و کارت بازی‌ام نیز صادر شده است. حالا اینکه چه ناراحتی، فشار آورده که بعد از بازی به مسائل دیگری بپردازند برای خودم هم جالب شده است."

هافبک شهر خودرو صحبت و ادعاهای ابراهیم شکوری علیه خودش را تهمت می‌داند و می‌گوید آن را از طریق کمیته اخلاق پیگیری خواهد کرد.

با فرض فسخ غیر موجه هم حضور هافبک شهر خودرو بلامانع است!

با وجود تمام ادعاها و بعضاً تهمت‌هایی که شاهدش هستیم، شاید بهتر است این پرونده را از منظر حقوقی بررسی کنیم. رسول باختر در این باره در توئیتر خود پی نویسد: "‏بازیکن غیرمجازی در بازی ‎پرسپولیس و شهر خودرو نبود، جنجال راه نیندازید!
حضور فلاحیان تا زمان صدور حکم کمیته وضعیت بلامانع است! (به فرض فسخ غیرموجه) "

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

او همچنین با انتشار توییتی دیگر درباره فسخ توضیح می‌دهد: "‏محمدرضا فلاحیان تا زمانی که کمیته وضعیت حکم محرومیتش را صادر نکند، حق بازی دارد.
حتی اگر شکایتی هم از سوی نود ارومیه مطرح شده باشد، منعی برای حضورش نیست!
بازیکنان پس از صدور حکم محرومیت، حق بازی ندارند و پیش از آن بلامانع است."

بررسی شکایت پیکان و پرسپولیس از هافبک شهر خودرو

کد خبر 485874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.