۱۱ خردادماه به عنوان روز زرین شهر انتخاب شد

شهردار زرین شهر گفت: ۱۱ خرداد ماه سالروز تأسیس شهرداری این شهر به عنوان روز زرین شهر و از پنجم تا یازدهم خردادماه به عنوان هفته نکوداشت زرین شهر نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی امروز (شنبه) در جمع مسئولان شهرستان لنجان مسئله فرهنگ و هنر را یکی از مباحث زیربنایی دانست و اظهار کرد: اگر به مسئله فرهنگ و هنر بی‌توجه باشیم در پی آن بروز بی‌هویتی و نداشتن خودباوری منجر به افزایش معضلات اجتماعی می‌شود. یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف نیازمند توجه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به‌ویژه در زمینه آموزه‌های معنوی است.

وی رسالت فرهنگ و هنر را ترویج دوستی، مهر و محبت دانست و افزود: مدیریت شهری در دوره پنجم نگاه ویژه‌ای به شهر پایدار و ایجاد بستری برای زیست اجتماعی داشته است از این رو تلاش شده از هنر کمک بگیریم تا برای تحقق این مهم، بسترسازی مناسب فراهم شود.

شهردار زرین شهر افزود: زرین شهر در طول تاریخ، مهد پرورش بزرگان، مشاهیر و هنرمندان بسیاری بوده که هریک از آنها سهم ارزنده‌ای در شکل‌گیری هویت، فرهنگ و هنر این دیار ایفا کرده‌اند و برگزاری هفته فرهنگی نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ و عروج روح، اخلاق، معنویت و ارزش‌های انسانی ایفا می‌کند.

وی با بیان این که زرین شهر، ظرفیت برگزاری هفته فرهنگی را دارد، ادامه داد: مهم‌ترین هدف برگزاری هفته فرهنگی، ایجاد همگرایی بین مدیریت شهری و شهروندان و فعالان مردمی است و با توجه به اهمیت موضوع در دو سال اخیر دنبال نام گذاری روز زرین شهر بوده‌ایم تا بتوانیم آن را به تصویب شورای شهر برسانیم.

محمدی اضافه کرد: مدیریت شهری زرین شهر بر این باور است که تحت عنوان هفته فرهنگی می‌توان علاوه بر برگزاری نکوداشت و برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به معرفی تاریخ شهر پرداخته و برنامه‌های عمرانی را به شکلی هدفمند به اطلاع عموم برسانیم.

وی با بیان اینکه رویکرد هفته فرهنگی، افزایش شادی و نشاط اجتماعی و معرفی بیشتر و بهتر زرین شهر است، عنوان کرد: رونمایی از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و گردشگری در هفته فرهنگی یکی دیگر از مباحثی است که به دنبال اجرایی شدن آن هستیم از این رو برنامه ریزی‌ شده تا بتوانیم جشنواره‌های مختلف را با حضور شهروندان و مشارکت آنها برگزار کرده و از هویت تاریخی و مفاخر شهر تجلیل کنیم.

شهردار زرین شهر گفت: برای نامگذاری روز زرین شهر و برگزاری هفته فرهنگی به شورای اسلامی شهر پیشنهادات مختلفی ارائه شد و در نهایت ۱۱ خرداد ماه سالروز تأسیس شهرداری این شهر به عنوان روز زرین شهر و از پنجم تا یازدهم خرداد ماه به عنوان هفته نکوداشت زرین شهر نامگذاری شد.

وی یادآور شد: خرداد یکی از زیباترین ماه‌های سال در زرین شهر است چرا که از منظر زیبایی و فضای طبیعی شاهد کشت برنج و جاری بودن زاینده رود هستیم و آب و هوایی متبوع را در خطه طلایی ایران به نظاره می‌نشینیم از طرفی رویدادهای مهم زرین شهر در این ماه رخ داده است.

محمدی متذکر شد: ثبت وقفنامه مسجد جامع، ثبت برخی آثار تاریخی (باغ برجی)، ثبت آئین کشت برنج، نزدیک بودن به هفته صنایع دستی، قرار داشتن در ایام بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و سالروز شهادت سردار شهید حسین قجه ای از جمله رویدادهایی بوده که در خردادماه این خطه به وجود دارد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی تأثیر خوبی در ایجاد سرمایه اجتماعی خواهد داشت و سبب آشنایی شهروندان با شخصیت‌های برجسته شده و می‌توان نشاط، امید، سلامت و سر زندگی را به شهر تزریق کرد از این رو تلاش شده برنامه‌ها به صورت همه جانبه و متنوع اجرا شود تا تمام شهروندان به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده کنند.

کد خبر 485870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.