واکسینه کردن ۲۷۵ بیمار خاص و صعب‌العلاج در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲۷۵ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج منطقه کاشان در برابر کرونا واکسینه شدند و این اقدام از فروردین ۱۴۰۰ شروع شده است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واکسیناسیون بیماران خاص در کاشان، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون بیماران خاص همزمان با ابلاغ کشوری با موضوع توزیع و تزریق واکسن کرونا در بیماران خاص و صعب‌ العلاج در بیمارستان متینی کاشان آغاز شده است.

وی ادامه داد: گروه هدف در این طرح بیماران دریافت کننده شیمی درمانی، پرتودرمانی، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند، دیالیز، نقص سیستم ایمنی، بال پروانه‌ای و اوتیسم هستند، چرا که به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی در این بیماران و بالا بودن خطر ابتلاء به بیماری در این بیماران نسبت به سایر افراد واکسیناسیون آن‌ها در اولویت قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه این طرح از فروردین ماه ۱۴۰۰ شروع شده، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۷۵ نفر از بیماران دیالیزی، شیمی درمانی و بخشی از بیماران مبتلا به ام‌اس در منطقه کاشان واکسینه شدند و این فرایند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مرحله‌ای و روزانه با همکاری گروه واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این واکسن، ویروس کشته شده و ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند که در دو نوبت تزریق خواهد شد.

کد خبر 485841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.