آغاز فعالیت قطارهای ضد کرونا در میلان

اعطای مجوز به بخش خصوصی برای توزیع واکسن در فیلادلفیا، آغاز فعالیت قطارهای ضد کرونا در میلان، تصویب قوانین ضد تبعیض مسلمانان در اولدهام، یکشنبه های بدون خودرو در کپنهاگن، بازسازی فضاهای عمومی در هلسینگبورگ و شکایت مساجد از شورای شهر بلکبرن مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام شورای شهر میلان قرار است تا پایان ماه آوریل، قطارهای ضد کرونا بین شهرهای رم و میلان به فعالیت بپردازند. البته رئیس شورای شهر میلان از گسترش سفر چنین قطارهایی به سایر شهرها خبر داده و اعلام کرده است گردشگران تابستانی کشور می‌توانند برای سفر خود به سایر شهرهای ایتالیا نیز از خدمات این قطارهای ایمن بهره‌مند شوند.

صفحه رسمی شورای شهر میلان در توضیح نحوه چگونگی عملکرد این قطارها افزوده است: عملکرد قطارهای بدون کووید ۱۹ به این صورت خواهد بود که تمام مسافران و پرسنل قطار پیش از سوار شدن و آغاز سفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت ابتلا به ویروس کرونا از سوار شدن آن‌ها به قطارها جلوگیری می‌شود. برای این کار کارکنانی از صلیب سرخ ایتالیا به انجام تست کرونا از تمام افراد می‌پردازند و جواب را به صورت آنی آماده می‌کنند. در نتیجه تمام مسافران با اطمینان خاطر از نبود هیچ‌گونه اثری از وجود ویروس کرونا سفر خود را از طریق قطارهای شهری آغاز می‌کنند.

اولدهام؛ تصویب قوانین ضد تبعیض علیه مسلمانان

شورای شهر اولدهام به عنوان بخشی از تعهد مستمر خود برای مقابله با تبعیض موافقت کرده است که به طور رسمی تعریف اسلام هراسی را که توسط یک گروه پارلمانی برای مسلمانان انگلیس ارائه شده است تصویب کند.

اولدهام یکی از شهرهای بزرگ منطقه منچستر بزرگ در شمال انگلستان است و این اقدام به دنبال تصویب تعریفی عملی از ضد یهودستیزی توسط شورا در سال ۲۰۱۷ انجام شد.

آماندا شادرتون از اعضای شورای شهر اولدهام در این باره گفت: نفرت نسبت به مردم از هر دین و با هر پیشینه‌ای در اولدهام تحمل نخواهد شد.

وی افزود: تعریف اسلام هراسی به ما این امکان را می‌دهد تا تبعیض علیه مسلمانان را شناسایی کنیم چرا که در غیر این صورت ممکن است این مسئله شناخته نشده و بنابراین بدون چالش باقی بماند.

عضو شورای شهر اولدهام تاکید کرد: ما معتقدیم که مردم اولدهام می‌خواهند در مکانی زندگی کنند که متعهد به انصاف و برابری فرصت‌ها باشد؛ منطقه‌ای که با تبعیض و تعصب مقابله می‌کند، به اجتماعات کمک می‌کند تا گرد هم بیایند و اختلافات را جشن بگیرند.

کپنهاگن؛ طرح یکشنبه‌های بدون خودرو

اعضای شورای شهر کپنهاگن روزهای اخیر طرح یکشنبه‌های بدون خودرو را به صحن علنی شورا بردند.

در صورت تصویب قانون یکشنبه‌های بدون خودرو، مقامات شهر باید بعضی از خیابان‌های سراسر شهر را به انتخاب خود و بر اساس شرایط خاصی، در روزهای یکشنبه هر هفته روی تردد خودروها بسته و از مردم بخواهند در این مسیرها پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کنند. به نظر می‌رسد این طرح علاوه برکپنهاگن قرار است در دیگر شهرهای دانمارک مثل آرهوس پیاده شود.

هلسینگبورگ؛ بازسازی فضاهای عمومی شهر

اعضای شورای شهر هلسینگبورگ سوئد طرحی را ارائه داده‌اند که قرار است بر اساس آن بازسازی مرکز شهر در دستور کار قرار بگیرد. از جزئیات این طرح می‌توان به احیای میدان مجاور ایستگاه مرکزی شهر اشاره کرد که قرار است پیاده راهی بزرگ را در برگیرد. از این مسیر جدید عابران پیاده و دوچرخه‌سواران به طور همزمان استفاده می‌کنند که ایستگاه مرکزی را به سایر مناطق شهری وصل خواهد کرد.

اعضای شورای شهر هلسینگبورگ همچنین در نظر دارند سازه‌ای پیچ در پیچ در نزدیک مسیر پیاده‌روی جدید احداث کنند و آن را به محل پارک دوچرخه‌ها اختصاص دهند. پارکینگ منحصر به فرد شهر، تعداد ۵۴۰ دوچرخه را در خود جای خواهد داد و بامی پوشیده در گل‌ها و گیاهان بومی را در بر خواهد گرفت که در خنک‌سازی فضای زیرین کمک زیادی خواهد کرد.

بلکبرن؛ شکایت مساجد از شورای شهر

چندین مسجد در بلکبرن شورای شهر را به انتقاد ناعادلانه از مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا متهم کردند. شورای شهر بلکبرن مساجد را در خصوص کاستی انطباق با قوانین در دوران کرونا مورد انتقاد قرار داده بود. امضاکنندگان در نامه‌ای به شورا که ۱۴ مسجد آن را امضا کرده‌اند، می‌گویند که آنها از موفق نبودن شورا در تعامل سازنده با مساجد و انتقاد ناعادلانه از عملکرد مساجد بسیار ناامید هستند.

در این نامه آمده است که شورای شهر بلکبرن نتوانسته است کار سخت مساجد و سایر سازمان‌های داوطلب و دینی در حفظ امنیت جوامع از جمله تسهیل دسترسی به فضای ایمن برای نمازگزاران، ترویج تزریق واکسن، ارائه امکانات واکسیناسیون به کادر خدمات درمانی، تبلیغ ماسک و کمک به آسیب‌پذیرترین افراد در منطقه محلی را درک کند.

این نامه می‌افزاید: تهدید به اعمال زور و تعطیلی مساجد به مشارکت سازنده منجر نمی‌شود و ما صمیمانه امیدواریم که شورا در آینده از چنین زبانی علیه مساجد استفاده نکند.

این نامه تاکید کرده است که مساجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا به طور دقیق از دستورالعمل‌های دولتی پیروی کرده و حتی زمانی که دولت دستور بازگشایی مساجد را صادر کرد برخی مساجد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه تعطیلی را ترجیح دادند.

در پایان نامه نیز آمده است که شورا باید قبل از صدور توصیه‌ها و تهدیدها به طور سازنده و مستقیم با سازمان‌های مردمی وارد تعامل شود و چالش‌های واقعی آن‌ها را درک کرده و از خدمات آنها قدردانی کند.

فیلادلفیا؛ توزیع واکسن از سوی بخش خصوصی

اعضای شورای شهر فیلادلفیا در هفته‌ای که گذشت از قانونی برای رفع کمبودها در نحوه توزیع واکسن از سوی اداره بهداشت و درمان این شهر و اعطای مجوز به بخش خصوصی برای تسهیل دسترسی به هزاران دوز واکسن کووید ۱۹ جهت توزیع بین ساکنان شهر رونمایی کردند.

این قانون، روز پنجشنبه هفته اخیر در صحن علنی شورا شورای شهر ارائه شده و به چندین موضوع مهم در نحوه انعقاد قرارداد یا انعقاد توافق نامه با ارائه دهندگان بخش خصوصی برای استفاده واکسن کووید ۱۹ توسط وزارت بهداشت پرداخته است.

باید دید این قانون که جهت تسهیل توزیع واکسن از سوی اعضای شورای شهر ارائه شده است به نتیجه می‌رسد یا خیر.

کد خبر 485834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.