مرگ بیماران کرونایی در کدام مناطق کمتر است؟ 

نتایج بررسی‌ها نشان داد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در مناطق آفتابی کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر نور آفتاب بر کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، آمار مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا را در ایالات متحده از ماه ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی بررسی کرده و نتایج آن را با داده‌های مربوط به میزان تابش اشعه فرابنفش (UV) در بیش از دو هزار شهر آمریکایی مقایسه کردند. محققان عوامل تأثیرگذار در این زمینه مانند سن، قومیت، تراکم جمعیت، آلودگی هوا و دما را در نظر گرفتند. 

نتایج بررسی‌ها نشان داد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین افرادی که بیشتر در معرض اشعه‌های UVA قرار داشتند، کمتر از دیگران بود. اشعه‌های UVA حدود ۹۵ درصد از نور فرابفنش خورشید را تشکیل می‌دهند. پژوهشگران با آنالیزهای مشابه در بریتانیا و ایتالیا به نتایج مشابهی دست یافتند. به گفته محققان در ازای افزایش ۱۰۰ کیلوژول در هر مترمربع نور خورشید در یک منطقه مشخص شده، احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ تقریباً یک سوم کاهش یافت.

یافته‌های جدید نشان داد ارتباط بین بیشتر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹، هیچ ارتباطی به افزایش جذب ویتامین D توسط بدن ندارد زیرا در این مطالعه فقط مناطقی بررسی شد که میزان UVB نور خورشید به قدری کم بود که بدن افراد نمی‌توانست به مقدار کافی ویتامین D تولید کند.

ممکن است دلیل کاهش مرگ و میر افرادی که در معرض نور خورشید قرار گرفتند، تولید ماده شیمیایی به نام اکسید نیتریک روی پوست آن‌ها باشد. نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد که اکسید نیتریک، میزان شیوع و انتشار ویروس کرونا را کاهش می‌دهد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله بریتانیایی Dermatology منتشر شده است.

کد خبر 485831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.