یونهاپ: نخست وزیر کره جنوبی روز یکشنبه به ایران سفر می‌کند

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از سفر سه روزه «چانگ سیه کیون» نخست وزیر این کشور به تهران از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش ایمنا از یونهاپ، دفتر نخست وزیری کره جنوبی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چانگ در میان تنش‌های طولانی مدت تهران و سئول در مورد آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده تهران در سئول، برای گفت وگو در مورد روابط دو جانبه و سایر موضوعات به ایران سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سفر چانگ به ایران به عنوان اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی طی ۴۴ سال گذشته به تهران، به دنبال آزاد سازی کشتی توقیف شده کره جنوبی بعد از سه ماه از سوی تهران، از یکشنبه تا سه شنبه انجام می‌شود.

دفتر چانگ در این بیانیه مطبوعاتی آورده است: نخست وزیر از طریق این دیدار فرصتی برای تقویت روابط دوستانه سنتی بین کره جنوبی و ایران و توسعه آن به روشی آینده محور ایجاد خواهد کرد.

این بیانیه در مورد اینکه وی با چه کسی ملاقات خواهد کرد توضیح بیشتری نداده است اما یونهاپ می‌گوید انتظار می‌رود که وی با مقامات ارشد تهران درباره موضوعات مختلفی از جمله دارایی‌های لوکه شده ایران - به ارزش ۷ میلیارد دلار - در حساب‌های بانکی کره گفت وگو کند.

پیش از این در آگوست ۲۰۱۷، چانگ به عنوان رئیس وقت مجلس ملی کره جنوبی از ایران دیدار کرد. نخست وزیر کره جنوبی آخرین بار در سال ۱۹۷۷ از ایران بازدید کرده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 485803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.