علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، دستورالعمل اجرای طرح مدیریت محدودیتها متناسب با وضعیت و روند بیماری کوئید ۱۹ در شهرداری اصفهان را به شرح زیر اعلام کرد:
ماده: ۱ تعاریف
الف- دورکاری: انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی در محل کار برای کارکنان واجد شرایط با رعایت ضوابط در دوره زمانی مشخص
ب- کارمند دور کار: آن دسته از کارکنانی که در راستای طرح دورکاری و در چارچوب ضوابط تعیین شده بدون حضور در محل کار به انجام فعالیت میپردازند.
ج- حضور نوبتی: حضور حداقلی در محل کار از طریق ادغام وظایف دو یا چند نفر از کارکنان در چارچوب ضوابط و برنامههای مشخص شده توسط مدیران وجود داشته باشد.
د- خدمات نوع «الف» (خدمات ضروری): آن دسته از خدمات که مستقیماً در زندگی روزمره شهروندان و ارباب رجوع تأثیرگذار بوده و ارائه آن ضروری و امکان تعطیلی وجود ندارد.
ه- خدمات نوع «ب» (خدمات عادی): آن دسته از خدمات که عدم ارائه موقت آنها تأثیر جدی در زندگی شهروندان و ارباب رجوع ندارد و میتوان آنها را به آینده نزدیک موکول کرد.
ماده ۲: سازمان فاوا موظف است اقدام لازم برای امنیت اطلاعات و شبکههای مورد استفاده برای دورکاری و محافظت از دادهها را با هماهنگی اداره کل حراست به عمل آورد.
ارائه خدمات در حوزههای مختلف شهرسازی و عمرانی و خدمات شهری و مراجعه شهروندان صرفاً با هماهنگی قبلی و بر اساس کد رهگیری ثبت شده در سامانه میز خدمت) (my. Isfahan.ir شامل ۱۱۵ خدمت، صورت پذیرد.
ماده ۳: پس از انطباق مشاغل و مشمولین با مفاد آئین نامه در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط، اولویت دورکاری و نوبت کاری با زنان باردار، بیماران خاص، افراد دارای شرایط خاص مورد تأیید اداره بهداشت و سلامت شهرداری اصفهان است.
تبصره: ایام عدم حضور پرسنل مشمول کاهش ساعت کاری بانوان، جز روزهای دورکاری و نوبت کاری محاسبه میشود.
ماده ۴: مدت زمان اجرای این طرح از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ لغایت اطلاع ثانوی با اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا خواهد بود.
ماده ۵: در وضعیتهای هشدار اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا که به صورت هفتگی اعلام میشود بر اساس جدول پیوست به شرح زیر اقدام میشود:
۱-۵ - وضعیت قرمز: حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «الف» نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام، حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ب» با حضور حداکثر یک سوم کارکنان خدمات خود را ارائه کنند.
۲-۵- وضعیت نارنجی: حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «الف» نسبت به کاهش یک سوم حضور کارکنان خود اقدام و حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ب» با حضور ۵۰ درصد کارکنان خود خدمات را ارائه کنند.
۳-۵- وضعیت زرد: حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «الف» با حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان و حوزههای ارائه دهنده خدمات نوع «ب» با دو سوم حضور کارکنان خود خدمات را ارائه کنند.
تبصره: اجرای دستورالعمل مذکور به هیچ عنوان نباید اختلال در امور شهر و شهرداری و خدمات رسانی به ارباب رجوع ایجاد نماید.
ماده ۶: کارمند دور کار ملزم به رعایت موارد زیر است:
الف- هماهنگی کامل با واحدهای مربوطه و رعایت نظم و انضباط و حضور و غیاب به موقع به صورت آنلاین در زمان دورکاری
ب- همواره امکان ارتباط با مسئول مربوطه و دسترسی سهل و آسان به کارکنان دور کار وجود داشته باشد و در صورت نیاز به شخص باید در محل کار حاضر گردد مگر آنکه با هماهنگی قبلی در مرخصی باشد.
ج- شخص دور کار میبایست امور محوله را خود به انجام رسانده و از واگذاری تمام یا بخشی از آن به شخص یا اشخاص ثالث پرهیز کند.
د- حفاظت از اطلاعات و دادهها به صورت کامل انجام پذیرد.
ماده ۷: مدیران موظفاند جهت تأیید ایام دورکاری و حضور نوبتی کارکنان، مجوز دورکاری و حضور نوبتی را در سامانه کسرا حداکثر تا تاریخ بیستم هرماه تأیید و به اداره کل سرمایه انسانی ارسال کنند. شایان ذکر است به مجوزهای تأیید شده بعد از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ماده ۸: جلسات حتیالامکان به صورت الکترونیکی برگزار و از برگزاری جلسات به صورت حضوری پرهیز شود. (بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا جلسات با اعضای کمتر از ۲۰ نفر و در شرایط ضروری تشکیل شود.)
ماده ۹: در صورت لزوم و به منظور هدایت و نظارت بر امور مربوط به دورکاری و حضور نوبتی، کارگروه اجرایی مرکب از افراد زیر (با اولویت برگزاری جلسات به صورت مجازی) تشکیل میشود.
۱- مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری (رئیس)
۲- مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری
۳- مدیر یا نماینده اداره کل نوسازی و تحول شهرداری
۴- مدیر یا نماینده حوزه حراست شهرداری
۵- مدیر یا نماینده حوزه بازرسی شهرداری
۶- مدیر عامل یا نماینده سازمان فاوا شهرداری
۷ -مدیر یا نماینده واحد متولی فعالیت مورد نظر برای انجام دورکاری یا حضور نوبتی حسب مورد جدول پیوست ردیف نام حوزه نوع خدمات
۱- حوزه شهردار خدمات نوع الف
۲- معاونت مالی و اقتصادی خدمات نوع ب
۳- معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی خدمات نوع ب
۴- معاونت عمران شهری خدمات نوع ب
۵- معاونت شهرسازی و معماری خدمات نوع الف
۶- معاونت حمل و نقل و ترافیک خدمات نوع ب
۷- معاونت خدمات شهری خدمات نوع الف
۸ -مناطق پانزده گانه خدمات نوع الف
۹- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی خدمات نوع ب
۱۰- سازمان مدیریت پسماند خدمات نوع الف
۱۱ -سازمان مدیریت حمل و نقل بار خدمات نوع ب
۱۲- سازمان میادین میوهو تره بار و ساماندهی مشاغل شهری خدمات نوع ب
۱۳- سازمان قطار شهری خدمات نوع الف
۱۴- سازمان سرمایه گذاری و مشارکتها خدمات نوع ب
۱۵- سازمان عمران خدمات نوع ب
۱۶- سازمان نوسازی و بهسازی خدمات نوع ب
نظر شما