توزیع ۱۸۰ هزار تن روغن برای مصرف ماه رمضان/ قیمت‌گذاری بامیه و آش استانی شد

مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت گفت: ۱۸۰ هزار تن روغن برای مصرف ماه رمضان خانوارها، اصناف و صنایع در نظر گرفته شده است، چون برای تولید زولبیا، بامیه یا آش و حلیم میزان مصرف روغن افزایش می‌یابد. این ۱۸۰ هزار تن برای یک ماه کل کشور بوده و برش استانی آن هم مشخص است.

به گزارش ایمنا، صدیف بیک‌زاده در مورد وضعیت تنظیم بازار ماه رمضان اظهار کرد: دستورالعمل تنظیم بازار ماه مبارک رمضان به استانداران سراسر کشور به عنوان رؤسای ستادهای تنظیم بازار استان‌ها ابلاغ شد. کالاهایی که در ماه رمضان مورد مصرف ویژه قرار می‌گیرند مشخص شده و سطح عرضه آنها افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به توزیع روغن تصریح کرد: ۱۸۰ هزار تن روغن برای مصرف ماه رمضان خانوارها، اصناف و صنایع در نظر گرفته شده است، چون برای تولید زولبیا، بامیه یا آش و حلیم میزان مصرف روغن افزایش می‌یابد، این ۱۸۰ هزار تن برای یک ماه کل کشور بوده و برش استانی آن هم مشخص است.

مدیر کل امور بازرگانی وزارت صمت در ادامه خاطرنشان کرد: میزان توزیع روغن میان استان‌ها بر اساس ضریب جمعیت، میزان مصرف و نیاز تقسیم‌بندی شده و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است و آنها این موضوع را مدیریت می‌کنند.

بیک زاده تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ریزی‌ها برای قبل از ماه مبارک و برخی برای طول ماه رمضان است چراکه برخی از اقلام باید قبل از ماه رمضان باید در دست اصناف باشد. برخی از این برنامه‌ها هم در دست انجام است.

وی با اشاره به دیگر اقلام گفت: در مورد شکر، گوشت، گوشت منجمد، برنج برنامه‌ریزی‌هایی شده است. موضوع مرغ هم به قرارگاه ساماندهی بازار مرغ در وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده و سطح عرضه آن حتماً افزایش می‌یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت مصوب برای زولبیا و بامیه، آش، حلیم و غیره از طریق کمیسیون‌های نظارت استان‌ها معین می‌شود تا هر استانی متناسب با شرایط خود قیمت‌گذاری کند.

منبع: ایلنا

کد خبر 485703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.