امیرعبداللهیان: هم با دموکرات‌ها هم با جمهوریخواهان مذاکره کرده‌ایم

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: اصرار آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران پدیده جدیدی نیست. ما هم با دموکرات‌ها و هم با جمهوریخواهان آمریکا مذاکره کردیم.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با «شفیق دیوب» سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران با دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های اقتصادی، تحت عنوان قیصر، جنگ تروریستی علیه سوریه را اکنون با ابزار تروریسم اقتصادی اعمال می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به روابط ریشه دار، دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه گفت: سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت است و جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار سوریه خواهد ماند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست غیرسازنده و مداخله جویانه آمریکا در منطقه و جهان، افزود: اصرار آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران پدیده جدیدی نیست. ما هم با دموکرات‌ها و هم با جمهوریخواهان آمریکا مذاکره کردیم.

وی یادآور شد: حاکمان کاخ سفید فقط ماسک خود را تغییر می‌دهند ولی آشکارا پیمان شکنی و خیانت می‌کنند. اوباما در دوره خود نشان داد که علیرغم استفاده از دستکش مخملی، دندان‌های خون آشامی علیه ملت ایران دارد و صرفاً دنبال سیاست مذاکره برای مذاکره بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: بی تردید اوباما در زمان خود نقض برجام را کلید زد. ترامپ نامتعادل که محصول لیبرال دموکراسی شکست خورده آمریکا بود نیز چهره واقعی آمریکا را نشان داد.

امیرعبداللهیان در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکای بایدن بار دیگر از مذاکره مستقیم با ایران سخن می‌گوید، تصریح کرد: اما آمریکا فقط یک راه دارد و آن اقدام عملی در لغو کامل تحریم هاست. بایدن همچنین باید نسبت خود را در اقدام کاخ سفید و ترور سردار سلیمانی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم روشن سازد.

وی اضافه کرد: ملت ایران هرگز این جنایت را فراموش نخواهد کرد و مسئولیت حقوقی دولت آمریکا بعنوان آمر و عاملان ترور فرودگاه بین المللی بغداد متوجه حکومت بایدن نیز است.

مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، سفر گروه‌های دوستی پارلمانی، و کمیسیون‌های تخصصی دو کشور را عامل مهمی برای افزایش و تقویت تعاملات فیمابین دانست و از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه به دمشق در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 485672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.