رئیس سازمان بسیج: باید در برنج تا ۲ سال آینده خودکفا شویم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه بسیج پشتیبان سربازان جنگ اقتصادی است، گفت: باید تلاش شود تا دوسال آینده محصول راهبردی برنج به خودکفایی برسد.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی امروز (پنجشنبه) در جلسه برنامه ریزی تحقق شعار امسال در استانداری گیلان اظهار کرد: با توجه به شعار تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری، تحقق هدف بزرگ دستیابی به چشم انداز ایران قوی در همه زمینه‌ها و قدرتمند شدن همه جانبه ایران اسلامی باید در دستور کار همگان باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به صورت برجسته‌ای قدرتمند است، افزود: ایران اسلامی در زمینه زیر توسعه ساخت‌ها و ظرفیت‌ها و کسب تجارب گوناگون بسیار قوی است و روند رو به رشدی در افتتاح پروژه‌ها در کشور در مقابل چشمان مردم وجود دارد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: در کشور با وجود حجم سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت‌ها، به دلایلی در حوزه اقتصاد ضعف‌های بزرگی مشاهده می‌شود و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعارهای چند سال اخیر به حوزه اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان داشتند.

وی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید» در سال گذشته، گفت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب توجه همه مسئولان را در سال گذشته به حوزه اقتصاد معطوف داشتند اما وقوع یک انقلاب اقتصادی در کشور محقق نشد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌های مدیریتی، مردمی، علمی و مطالعاتی کشور، یک جبهه اقتصادی برای ارتقای قدرت اقتصاد کشور تشکیل و حتی به مسائل پیش پا افتاده نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه بسیج پشتیبان سربازان جنگ اقتصادی است، گفت: باید تلاش شود با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب و استفاده از همه ظرفیت‌ها تا دو سال آینده محصول راهبردی برنج به خودکفایی برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گیلان می‌تواند اقتصاد مقاومتی مردم سالار را تحقق بخشد، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی و مواهب الهی و همچنین همسایگی با کشورهای حاشیه خزر و برخورداری از نیروی انسانی خلاق و سختکوش از استان‌های مستعد برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی مردم سالار است.

سردار سلیمانی با اشاره به تشکیل هزار و ۹۳ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار و اشتغال‌زا در گیلان، افزود: باید با اقتصاد مقاومتی مردم سالار در مقابل فشارهای بیگانگان و نظام سلطه مقاومت داشته باشیم و یقیناً با محقق شدن آن علاوه بر افزایش درآمد خانواده‌ها رفاه نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بسیج مستضعفین در خدمت نظام و مردم و انقلاب و دستگاه‌هایی است که وظیفه خدمتگزاری دارند، ادامه داد: خوشبختانه ایران اسلامی در نظام سلامت به جایی رسیده که همسایگانش از نظام سلامت ایران بهره می‌گیرند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته هدف‌گذاری سازمان بسیج ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در کشور بود، اضافه کرد: بر اساس آمار از سال گذشته ۱۲ طرح ملی در کشور توسط بسیج برنامه‌ریزی شده بود که با افتتاح و تکمیل این طرح‌ها ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

کد خبر 485664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.