نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و نساجی

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز شهر پرسپولیس و نساجی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و نساجی در مصافی جذاب عصر امروز پنجشنبه - ۱۹ فروردین ماه - در استادیوم آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت. با این پیروزی سرخ‌پوشان موقتاً به صدر جدول رفتند و امیدوارند تا شاگردان نویدکیا در اصفهان امتیاز از دست داده و در شرایط بهتری بتوانند با سپاهان در کورس قهرمانی رقابت کنند. قضاوت این مسابقه را محمدحسین زاهدی‌فر بر عهده داشت که شاهد برخورد خاصی در میدان نبودیم اما هر دو گل سرخ‌پوشان مشکوک به آفساید بود. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اثر گذاری کنعانی‌زادگان در موقعیتی مشکوک

کاشته ارسالی ترابی در دقیقه هشتم، به نظر می‌رسید با اثر گذاری کنعانی‌زادگان به گل رسیده است. اگر چه در تصاویر مشخص نشد که آیا او یا خود ترابی موفق به گشودن دروازه نساجی شده اما به نظر می‌رسید مدافع سرخ‌پوشان در موقعیت مشکوکی موقع گلزنی قرار داشت و این مسئله نیز محل اختلاف است.

سلیمانی: گل اول پرسپولیس را خیلی بررسی کردم و به نظر می‌رسید شوت ترابی مستقیم وارد دروازه شد و کنعانی زادگان نقشی در گل نداشته است. اما حتی اگر کنعانی زادگان گل را زده باشد، او زمان ارسال با یکی از مدافعان نساجی در یک خط قرار دارد و دو بازیکن دیگر پرسپولیس در موقعیت آفساید قرار دارند. بنابراین به نظرم گل پرسپولیس صحیح بوده و کار کمک داور هم عالی بود.

نجاتی: در گل اول هیچ وسیله‌ای که دقیقاً روی خط باشد و زمان ارسال و وضعیت زننده گل را نشان دهد وجود ندارد پس وقتی نمی‌شود آفساید را ثابت کرد، بنا بر قانون تخلفی صورت نگرفته است.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و نساجی

گل دوم پرسپولیس آفساید بود؟

دومین گل سرخ‌پوشان با نفوذ عالیشاه در وقت‌های اضافه نیمه دوم و پاسی که در شرایطی برای آل کثیر فرستاد که جلوتر از مدافعان نساجی قرار داشت، به ثبت رسید. با این حال بازیکنان نساجی اعتقاد به آفساید داشتند ولی داور گل را پذیرفت.

سلیمانی: اگر چه عیسی آل‌کثیر نسبت به مهاجمین جلوتر بود اما با مهاجم فرستنده توپ در یک موقعیت قرار داشته و بنابراین گل دوم پرسپولیس نیز ایرادی نداشت و کاملاً صحیح بود.

نجاتی: در گل دوم مهاجم پرسپولیس که زننده گل هست، از هم دسته خودش نزدیک‌تر به دروازه حریف است ولی از توپ جلوتر نیست و نهایتاً با توپ در موقعیت مساوی است. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت چیزی به شکل تخلف آفساید وجود ندارد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و نساجی

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: فکر می‌کنم دیدار پرسپولیس و نساجی به طور کلی دو صحنه داشت که مربوط به گل‌ها بود. اخطارهایی که در این بازی داده شد نیز صحیح بودند. به نظرم داور باید در این مسابقه نسبت به معترضین زودتر دست به کار می‌شد یعنی حتی دقیقه ۱۸ بازی می‌تواند به نیمکت فنی نساجی که خیلی شلوغ کرده بودند اخطار دهد. در ادامه هم اعتراضاتی داشتیم که داور چشم‌پوشی کرده و حتی می‌توانست دقایق پایانی به نورالهی به خاطر اعتراضش کارت زرد نشان دهد.

کد خبر 485657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    10 4
    تو تصویر کامل مشخصه که عیسی از توپ و عالیشاه جلو تره میگن افساید نیست
  • محمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    3 3
    پاس تو عرض آفساید نداره
  • حسین IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 2
    چرا به نظر میاد کارشناس ها طرفدار یک طرف هستند بابا عکسش هست تابلو هست آفسایده
    • مسعود IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      1 2
      خخخح اره کارشناسا پرسپولیسن وزیر وکیل خدا پیر پیغمبر همه عالم اصلا خود استقلالی هاهم پرسپولیسن اصلا هرکی ب نفع پرسپولیس حرف بزنه حتی حقیقت رو هم بگه پرسپولیسیه خخخخ بابا جمع کنید خودتون رو پنج ساله حرفاتون دیگه خریداری نداره