پرسپولیس ۲-۰ نساجی/ برد روحیه‌بخش پیش از سفر به گوا؛ صدر تا دوشنبه قرمز شد!

پرسپولیس با برتری دو گله مقابل شاگردان ساکت الهامی موقتا راهی صدر جدول شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه عصر امروز پنجشنبه - ۱۹ فروردین ماه - میزبان نساجی بود که علیرغم موقعیت‌های فراوانی که سرخ‌پوشان پایتخت خلق کردند، با دو گل کنعانی‌زادگان و آل‌کثیر به برتری رسیدند.

هفته بیستم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۸- برای پرسپولیس) - عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۹۰+۱ - برای پرسپولیس)

اخطار: حامد لک (دقیقه ۴۱- از پرسپولیس) - احسان قهاری (دقیقه ۴۴- از نساجی))

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، سعید آقایی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی (دقیقه ۸۱- امید عالیشاه)، احسان پهلوان، وحید امیری (دقیقه ۶۹- عیسی آل‌کثیر)، شهریار مغانلو (دقیقه ۸۶- کمال کامیابی‌نیا)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نساجی مازندران: سعید جلالی‌راد، حامد شیری، مجتبی بیژن، سعید بیگی، حسن نجفی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، علی داوران (دقیقه ۳۹- احسان قهاری)، کریم اسلامی (دقیقه ۸۰- علی زارعی)، فرزاد زامهران (دقیقه ۵۵- رضا دهقانی)، علی آل کثیر (دقیقه ۸۰- سجاد آقایی)

سرمربی: ساکت الهامی

داور: محمدحسین زاهدی‌فر

شرح بازی:

شاگردان گل محمدی بازی را طوفانی آغاز کردند و از همان ابتدا با ستارگان خط حمله خود، به سمت دروازه حریف یورش اما در نهایت یک مدافع یعنی محمدحسین کنعانی زادگان بود که روی کاشته ارسالی با تأثیری حداقلی سرخ‌پوشان در هشتمین دقیقه به گل رساند. پس از گل هم پرسپولیسی‌ها عقب ننشستند و روی حرکات امیری، مغانلو و ترابی از سمت راست دفاع نساجی سعی در افزایش اختلاف داشتند.

با گذشت دقایقی تیم میهمان نیز خود را تا حدی پیدا کرده و جلو آمد. شاگردان الهامی با پاس کاری‌ها منظم و آرامش خاصی آرام آرام بازی را متعادل کرده و حتی به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند. با این وجود پرسپولیسی‌ها همچنان نیز ادامه داشت اما اثر بخش نبود تا نیمه اول با برد تک گله پرسپولیس خاتمه یابد.

نیمه دوم باز هم این شاگردان گل محمدی بودند که نبض بازی را در اختیار داشته و حملات خطرناکی را در ۱۵ دقیقه اولیه نیمه دوم خلق کردند که با بی‌دقتی مهاجمانش این فرصت‌ها از دست رفت تا نتیجه دیدار همچنان یک بر صفر باقی مانده باشد. در این شرایط، نساجی عقب نشسته و چشم به ضد حملات داشت. در ادامه نساجی جلو آمد و با کنترل میدان سعی داشت حلقه محاصره را روی دروازه پرسپولیس تنگ‌تر کند. در همین حال، سرخ‌ها با پرس مدافعان نساجی و ضد حملات سریع خط دفاعی این تیم را آزار دادند.

در آخرین لحظات نفوذ امید عالیشاه به محوطه نساجی و پاس عرضی او برای آل کثیر در دهانه دروازه، پایه گذار دومین گل سرخ‌ها شد تا برتری پرسپولیسی‌ها شیرین‌تر شود.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۸- محمدحسین کنعانی‌زادگان) - کاشته ایستگاهی پرسپولیسی‌ها به محوطه نساجی با تأثیر کنعانی زادگان به تور دروازه چسبید. البته در تصاویر تلویزیونی مشخص نبود ضربه ترابی مستقیماً وارد دروازه شده یا ضربه کنعانی‌زادگان گل را برای سرخ‌ها به ارمغان داشته است.

۰-۲ (دقیقه ۹۰+۱- عیسی آل‌کثیر) - ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها روی نفوذ عالیشاه و پاس او برای آل‌کثیر باعث شد تا این بازیکن در دهانه دروازه تنها با یک بغل پا قفل دروازه نساجی را فرو بریزد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- حرکت ترکیبی پرسپولیسی‌ها فرصت خطرناکی را خلق کرد اما پس از چند رفت و برگشت ضربه نعمتی را گلر نساجی مال خود کرد.

دقیقه ۶- ضربه ایستگاهی بازیکنان نساجی از فاصله نسبتاً دور با قدرت به سمت دروازه پرسپولیس شلیک شد ولی لک توپ را مشت کرد.

دقیقه ۱۵- امیری با پاس رو به جلو موقعیت مناسبی در اختیار ترابی گذاشت اما ضربه او در دهانه دروازه را جلالی راد به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۹- ضربه سر مغانلو روی کرنر ارسالی پس از برخورد به مدافعان به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- پاس فوق‌العاده نورالهی، مغانلو را در موقعیت تک به تک قرار داد اما چرخش و ضربه او جایی در چارچوب نداشت.

دقیقه ۴۹- ضد حمله سریع بازیکنان نساجی در نهایت توپ را به نجفی رساند و او با برداشتن یک در مقابل یک خود را تک به تک کرد ولی شوت او با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰- پاس بلند به پشت مدافعان نساجی، فضا خوبی را در اختیار مغانلو گذاشت اما شوت محکم او در جهت موافق راهی اوت شد.

دقیقه ۵۱- ضد حمله پرسپولیسی‌ها و پاسی که به سرلک رسید او در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه‌اش از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- شوت فنی ترابی از راه دور به شکلی خطرناک از بالای دروازه جلالی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- ضربه زمینی ترابی را جلالی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۹- پاس تند و تیز به محوطه را کریم اسلامی کنترل و با گذشت از یار مستقیم با لک تک به تک شد ولی ضربه‌اش را بی دقتی به بیرون زد.

نکات ویژه:

* یحیی گل محمدی به دلیل چهار کارته شدن از روی سکوها بازی را پیگیری کرد.

* ساکت الهامی در دقیقه ۶۸ با دریافت کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد.

کد خبر 485650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.