کاشت بیش از ۲۹ هزار بوته گل‌های فصلی در مشگین شهر

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر گفت: به منظور زیباسازی و توسعه فضای سبز ۲۹ هزار و ۶۰۰ بوته انواع گل‌های فصلی و ۲۳ هزار و ۹۰۰ اصله درخت و درختچه در محیط شهری کاشته شده است.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور زیباسازی و توسعه فضای سبز مشگین شهر، بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ بوته گل‌های فصلی از گونه‌هایی همچون میخک، جعفری، سلوی، ایبریس، بنفشه، گازانیا، اطلسی، شب بو، لاله و شعمدانی در میادین، بوستان‌ها و بلوارهای شهر توسط شهرداری کاشته شده است.

وی افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۰ اصله درخت و درختچه زینتی از گونه‌های افرا، چنار، صنوبر، ژونی پروس، شمشاد، ترون، زرشک و رز در فضای سبز شهری مشگین شهر کاشته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر ادامه داد: اداره سیما و منظر و فضای سبز شهری در مجموع برای خرید ۲۷ هزار و ۵۰۰ بوته گل‌های فصلی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ اصله درخت مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرده و باقی گل‌ها و درختچه‌ها نیز در گلخانه شهرداری پرورش و تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بذر انواع گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری کشت خواهد شد تا گل‌های مورد نیاز فضای سبز شهری در فصل تابستان تأمین شود.

صبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای بهبود سیمای بصری شهر همچنین ارتقای نشاط و شادابی عرصه‌های فضای سبز در میادین، بلوارها و بوستان‌ها مشگین شهر کاشت انواع گل‌های زینتی توسط اداره سیما و منظر و فضای سبز شهری در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 485610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.