راه‌اندازی قطار مسافربری سوئد-فنلاند

سفر از طریق قطار بین کشورهای فنلاند و دانمارک به مدت بیش از 30 سال غیرممکن بوده، که البته اخیرا مقامات از آغاز دوباره آن خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه سوئد و فنلاند درست در مجاورت یکدیگر قرار دارند، با این وجود، به مدت بیش از سه دهه سفر از طریق قطار بین این دو غیر ممکن بوده است. این در حالی است که مسافرت به وسیله قطار به علل مختلف نظیر نگرانی‌های زیست‌محیطی و امنیت، طی چند دهه اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های تردد در میان مردم جهان تبدیل شده است. به همین دلیل، مقامات ارشد فنلاند و سوئد تصمیم گرفتند به طور مشترک و با سرمایه‌گذاری برابر، سفر از طریق قطار را برای شهروندان دو کشور امکان‌پذیر کنند.

ایستگاه مسافربری مرزی سوئد برای اولین بار در یکم ماه آوریل، پس از گذشت ۲۹ سال، یک بار دیگر به روی مسافران باز شد. همزمان با این رویداد، مقامات فنلاندی نیز تصمیم گرفته‌اند فضایی به مساحت ۲۰ کیلومتر را بین منطقه روستایی Laurila در فنلاند و مرز سوئد از نیروی برق بهره‌مند سازند. البته هزینه برق‌رسانی به این مسیر را اتحادیه اروپا به عهده گرفته و برای آن مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پرداخت کرده است.

مقامات رسمی فنلاند و سوئد پس از انجام مذاکرات متعدد به این نتیجه رسیدند که باید خط قطار سراسر رودخانه تورینو در کشور فنلاند را نیز بازسازی و از نیروی الکتریسیته بهره‌مند کنند. البته تا کنون از میزان بودجه لازم برای این اقدام سخنی به میان نیامده، اما به نظر می‌رسد که مقامات دو کشور چشم به حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا دوخته‌اند.

مدیران لاپلاند، بزرگترین و شمالی‌ترین منطقه از مناطق فنلاند بر این باورند که فعال سازی مسافرت از طریق راه‌آهن فرصت‌های جدید اقتصادی زیادی برای کشور فنلاند به وجود خواهد آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رونق صنعت گردشگری در این کشور اشاره کرد.

راه‌اندازی قطار مسافربری سوئد-فنلاند

کد خبر 485591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.