افزایش ۲۸ درصدی تعرفه جابه‌جایی مسافر در بیرجند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از افزایش ۲۸ درصدی تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا، یدالله غلام‌پور اظهار کرد: در بحث افزایش تعرفه خدمات، هر ساله بهای خدمات شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: افزایش تعرفه خدمات با توجه به افزایش تورم و هزینه‌هایی که هر ساله افزایش پیدا می‌کند، مشخص می‌شود و در حوزه تاکسیرانی قبل از آغاز سال ۱۴۰۰ تعرفه جدید مصوب شده و از ابتدای سال اجرایی شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: تعرفه ورودی تاکسی‌های خطی و گردشی داخل شهر از ۱,۲۰۰ تومان به ۱,۵۰۰ تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۱۳ به ۱۵ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: برای تاکسی‌های بی‌سیمی و آژانس‌ها نیز تعرفه ورودی از ۳۳۰۰ به ۴ هزار تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۴۰ به ۵۵ تومان رسیده است.

غلام‌پور خاطرنشان کرد: نرخ‌نامه از ابتدای سال اجرایی شده و رانندگان ملزم به نصب نرخ‌نامه جدید روی تاکسی و آژانس‌ها شدند. اگر راننده‌ای نسبت به نصب نرخ‌نامه اقدام نکرده تخلف است. از شهروندان درخواست می‌کنم به محض نشستن داخل تاکسی نگاه کنند نرخ‌نامه مصوب نصب شده باشد و چنانچه همشهریان شاهد عدم نصب نرخ‌نامه بودند مراتب را جهت پیگیری به ما اطلاع دهند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند به افزایش تعرفه اتوبوس‌های درون شهری اشاره کرد و افزود: تعرفه جابه‌جایی مسافر درون شهر از ۷۵۰ به یک‌هزار تومان افزایش یافته است؛ تعرفه جابه‌جایی مسافر در حومه شهر از ۹۰۰ به ۱,۲۰۰ تومان افزایش یافته است؛ حومه شهر شامل امیرآباد، حاجی‌آباد و بلوار دانشگاه است.

غلام پور گفت: در برخی از حومه‌هایی که سرانه جابه‌جایی مسافر در این مسیرها بسیار پایین بود و توجیه نداشت که شامل روستاهای چهکند، شهرک بعثت، دستگرد و شمس‌آباد می‌شود به دلیل پایین بودن مسافر، تعرفه جابه‌جایی به ۱,۵۰۰ تومان افزایش یافته که برای اتوبوس‌هایی که در آن مسیر خدمات می‌دهند صرفه داشته باشد. از زمانی که شاهد شیوع کرونا در استان هستیم برنامه تعداد اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوس‌رانی، شناور است و نمی‌توانیم برنامه ثابتی را ابلاغ کنیم چراکه ناوگان بر اساس وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهر فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داریم؛ نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فعال است، با این شرایط زمان انتظار مسافر نسبت به قبل از کرونا به دو برابر افزایش یافته و این به دلیل کاهش ۵۰ درصدی اتوبوس‌ها است برای نمونه در روز گذشته با ۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر هشت‌هزار مسافر جابه‌جا شدند در حالی که قبل از شیوع بیماری کرونا با ۹۰ دستگاه اتوبوس ۵۵ هزار مسافر جابه‌جا می‌شدند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با بیان اینکه ساعت آغاز به کار اتوبوس‌ها از ۶ تا ۲۰:۳۰ است، اضافه کرد: ۷۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بیرجند داریم و ۱۲۰۰ آژانس از ما پروانه دریافت کردند و برنامه‌ای برای کاهش فعالیت تاکسی و آژانس‌ها ابلاغ نشده و تمام تاکسی و آژانس‌ها بر اساس تقاضای مسافر فعال است.

وی به زیان وارد شده به سازمان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند به دلیل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۸، ۱۱ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۳۷ مسافر را جابه‌جا کرده است. در سال گذشته نیز ناوگان اتوبوسرانی سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۴۴ نفر را جابه‌جا کرده است.

کد خبر 485583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.