۱۳۶۱ پروانه ساختمانی سال گذشته در سنندج صادر شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار سنندج گفت: یک هزار و ۳۶۱ پروانه ساختمانی در طول سال گذشته در سنندج صادر شده است.

به گزارش ایمنا، روناک بابایی اظهار کرد: پروانه ساختمانی از اسناد رسمی بوده که اجازه ساخت و یا بازسازی را طبق قوانین مشخص به مالک یا پیمانکار ملک می‌دهد.

وی افزود: شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز بر اساس ضوابط و قوانین؛ نسبت به اخذ مجوز و صدور پروانه ساختمانی از شهرداری اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج تصریح کرد: رعایت اصول فنی و ضوابط شهرسازی، بهره‌مند شدن از تسهیلات بانکی، بیمه و استفاده از تجارب فنی و مهندسی از مهم‌ترین اهداف اخذ پروانه ساختمانی است.

وی از صدور یک هزار و ۳۶۱ پروانه ساختمانی در طول سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: شهرداری منطقه سه با صدور ۴۳۶ پروانه ساختمانی بیشترین آمار را در بین شهرداری مناطق و نواحی در سال گذاشته داشته است.

بابایی خاطر نشان کرد: سال گذشته شهرداری منطقه یک ۳۶۷ پروانه، منطقه دو تعداد ۱۶۵ پروانه، منطقه سه تعداد ۴۳۶ پروانه، ناحیه ویژه بهاران ۳۶۱ پروانه، ناحیه منفصل حسن آباد ۳۱ پروانه و ناحیه منفصل شهری ننله یک پروانه ساختمانی صادر نموده و ناحیه منفصل نایسر نیز هیچ پروانه ساختمانی صادر ننموده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سنندج ادامه داد: از این تعداد پروانه ۵۳ مورد به اضافه اشکوب، ۶۰۲ مورد صدور پروانه ساختمانی، ۹ مورد تبدیل، یک مورد تجدید پروانه، ۳۶۴ مورد به تخریب و نوسازی، ۴۴ فقره تعمیرات، ۲۲۳ مورد تغییر نقشه، هشت فقره به تغییرات، ۵۴ مورد تمدید پروانه ساختمانی، دو مورد حصارکشی و یک مورد نیز به دیوارکشی اختصاص داشته است.

بابایی گفت: طی سال ۹۹ علاوه بر صدور پروانه ساختمانی؛ تعداد چهار هزار و ۶۷۵ گواهی ساختمانی نیز صادر شده که شامل دو هزار و ۸۰۲ مورد پاسخ استعلام، یک هزار و ۳۷۲ مورد عدم خلاف، ۴۸۸ فقره پایان عملیات ساختمانی، هفت مورد مربوط به بلامانع شهرسازی، چهار فقره پایان کار آپارتمانی، یک مورد تمدید پیمانکار و یک مورد نیز مربوط به بلامانع ناحیه است.

منبع: فارس

کد خبر 485574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.