۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
توقف افزایش قیمت مسکن در شهر قزوین

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: افزایش قیمت مسکن در سال جدید نخواهیم داشت و در سال جدید عرضه مسکن بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایمنا، کیومرث فدائی‌فر اظهار کرد: با توجه به افزایش پروانه‌های صادره از لحاظ تعداد و متراژ و کاهش پایان کار ساختمانی و کاهش نقل و انتقالات در سال ۹۹ پیش بینی می‌شود در سال جدید عرضه مسکن بیشتر از گذشته باشد و بر این اساس امید است قیمت مسکن در قزوین کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته صدور پروانه ساختمانی ۲۲ درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش نشان از افزایش ساخت و ساز در شهر قزوین در سال گذشته است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در مناطق سه‌گانه تهیه نقشه صادر شده در سال گذشته نزدیک به ۱۱ درصد، مساحت پروانه‌های صادر ۳۵ درصد و تعداد واحدهای احداثی ۲۹ درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

فدایی فر اضافه کرد: همچنین در این مدت صدور پایان کار ساختمانی ۱۸ درصد و نقل و انتقالات نزدیک به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است و این آمارهای افزایشی و کاهشی نشان از افزایش عرضه مسکن در سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار اعلام شده وضعیت ساخت و ساز در سال گذشته و سیاست‌های دولت در خصوص واحدهای خالی، عرضه مسکن بیشتر از گذشته است و در این شرایط احتمال وجود دارد قیمت آپارتمان در سال جدید افزایش نداشته باشد حتی شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

معاون شهردار قزوین با اشاره به افزایش تعداد دریافت گزارش‌های ناظر در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۱ درصد دریافت گزارش ناظر افزایش پیدا کرده و این مهم در راستای الکترونیکی شدن ثبت گزارش ناظر است که باعث شده گزارش‌ها به موقع از سوی مهندسین ناظر ارسال شود و همچنین اجرای ضوابط فنی و شهرسازی و بهداشتی ساخت و سازها بهتر از گذشته باشد.

وی بابیان اینکه الکترونیکی شدن گزارش ناظر باعث شده است که بر تخلفات ساختمانی نظارت مستمر صورت گیرد، گفت: ثبت گزارش ناظر به صورت الکترونیکی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اهداف دولت الکترونیک انجام شده است که شاهد نتایج مثبت آن هستم.

کد خبر 485569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.